Cross Olejový průvodce
Triangle

LIQUI MOLY RACING TEAM

Úspěchy slavili na letošním 38. ročníku závodu Mistrovství Evropy automobilů do vrchu ve Šternberku, slavném Ecce Homo, jezdci týmu Liqui Moly Racing. Mezi jezdci startujícími v seriálu ME skončil Marek Rybníček na druhém místě mezi cestovními vozy, Filip Sajler zajel životní výsledek, když vyhrál skupinu N a Martin Jerman skončil ve skupině vozů GT na třetím místě.

K letošnímu závodu bylo převzato celkem 137 jezdců na soudobých vozech, kteří bojovali o body do Mistrovství Evropy, do domácího šampionátu, České trofeje a Mistrovství Rakouska. V sobotu proběhly dvě tréninkové jízdy na suché trati dlouhé 7900 metrů, které nastínily možnosti jednotlivých jezdců pro nedělní závod. Nedělní dvě závodní jízdy řádně prověřily jezdecké umění závodníků, když první jízda se odjela na suchu, ale za to druhá po vydatném dešti v pauze mezi jízdami se odjela kompletně na mokrém povrchu. V první jízdě byly dosahovány výborné časy a Christian Merli z Itálie na voze Osella FA30 Zytek LRM zajel 2:41,37 min. a vytvořil nový rekord trati.

Nejrychlejšího času ze sestavy Liqui Moly Racing Teamu dosáhl v první tréninkové jízdě David Komárek (Norma M20FC KOMVET) 3:11,36 min. Byl to bohužel jediný výsledek, kterého dosáhl, neboť ve druhé tréninkové jízdě se u vozu zopakovala závada motoru z předchozího závodu na Zámeckého vrchu a její odstranění na místě nebylo možné a tím pro Davida Komárka bohužel skončila jeho účast na letošním Ecce Homo.

Týmovou vlajku držel nejvýše v závodních jízdách super rychlých placek Jirka Špalek, který vybojoval šesté místo ve třídě E2-SC do 3000 ccm za celkový čas 7:01,25 min. a v hodnocení MČR skončil na třetím místě.

Problémy se v tréninku nevyhnuly ani Markovi Rybníčkovi. Toho k první tréninkové jízdě nepustilo na start zlobící čidlo na motoru jeho vozu Ford Fiesta WRC EVO a tak mohl absolvovat pouze druhou tréninkovou jízdu v níž dosáhl času 3:17,18 min. I přes menší výpadek v tréninku se Marek postavil na nedělní start závodu s odhodláním poprat se o co nejlepší výsledek ve své skupině a srovnat svoje síly a prověřit limity svého Fordu s evropskou konkurencí, která se do Šternberku sjela. Marek Rybníček zajel v obou jízdách výborné časy (3:12,54 a 3:27,61 min.), které ho zařadily na druhé místo mezi jezdce startujícími s tzv. plechovými vozy, a to jak v hodnocení Mistrovství Evropy tak i Mistrovství ČR, když v celém startovním poli našel přemožitele pouze ve stálém účastníkovi letošních závodů kompletního seriálů Mistrovství Evropy Vladimíra Vitvera.

Ve skupině jezdců soutěžících ve skupině vozů GT se ve Šternberku objevila dvojice pravidelných evropských účastníků. Suverén letošní sezóny, francouzký jezdec Pierre Courroye a stále se zrychlující Slovák Ján Miloň, oba startující na speciálech McLaren, s nimiž si poměřil síly Martin Jerman startují s Lamborghini Gallardo GT3. Již tréninkové jízdy naznačily, že Couroye zřejmě nenajde přemožitele ani ve Šternberku a na Miloňe s Martinem Jermanem zůstane boj o druhé místo. Závod jasně ovládl Francouz a mezi Miloňem a Martinem Jermanem se rozhořel souboj o každý metr. Slovenský jezdec si v první jízdě vypracoval na suché trati náskok 2,7 vteřiny před Martinem Jermanem, ten však nesložil zbraně a ve druhé, mokré jízdě, zabojoval a Miloňe porazil o více jak dvě vteřiny. Nakonec z parádního souboje bylo až třetí místo s minimální ztrátou, ale vyrovnaný souboj s Miloňem, který disponuje silnější technikou, Martina Jermana povzbudil do dalšího průběhu sezóny.

A jak se říká to nejlepší nakonec bylo pro Liqui Moly Racing Team hodnocení v kategorii vozů ve skupině N, kde dosáhl životního výsledku Filip Sajler, startující na Mitshubishi Lancer EVO X, který jasně ovládl klasifikaci této skupiny. Po první jízdě na suchém povrchu patřila Filipovi druhá pozice se ztrátou necelých 0,7 sekundy, na do té doby vedoucího Itala Migliuoleho startujícího také na Mitsubishi Lancer, a náskok na třetího českého reprezentanta Tomáše Vavřince činil pouze něco málo přes jednu vteřinu. Druhou závodní jízdu na mokrém povrchu ovšem zvládl Filip Sajler fantasticky a oběma soupeřům nadělil více jak čtyři vteřiny a po zásluze se na stupních vítězů na náměstí ve Šternberku radoval z pohárů pro vítěze závodů v evropském hodnocení skupiny N. Za to Gabriela Sajlerová nebude na letošní Ecce Homo vzpomínat zrovna ráda. Problémy s jejím závodním náčiním Mitsubishi Lancer EVO X značně ovlivnily její výsledky. V sobotu dokončila pouze jednu tréninkovou jízdu, když jí zastavila porucha převodovky a po opravě v první nedělní jízdě pozlobilo turbo u jejího myšáka a jízdu dokončila s obrovskou ztrátou výkonu. Přesto se Gabriela Sajlerová nevzdala a ve druhé závodní jízdě za to zatáhla, a nakonec obsadila páté místo v hodnocení skupiny.

Celkově lze hodnotit výsledky na Ecce Homo i přes některé problémy jako velmi dobré. Již o následujícím víkendu bude pokračovat v boji o evropské body Martin Jerman na německém vrchu ADAC Glasbachrennen. Další závod domácího mistráku čeká kompletní sestavu Liqui Moly Racing Teamu o víkendu 15.-17. června 2018 na trati na vrchol Ještědu v Liberci.


Filip Sajler - Mitsubishi Lancer EVO X


Filip Sajler na nejvyším stupni Ecce Homo Šternberk 2018


Marek Rybníček - Ford Fiesta WRC EVO


Marek rybníček - stupně Ecce Homo Štenberk 2018


Jiří Špalek - Norma M20FC


Martin Jerman - Lamborghini Gallardo GT3


Gabriela Sajlerová - Mitsubishi Lancer EVO X


Filip Sajler - Mitsubishi Lancer EVO X

Tisková zpráva Liqui Moly Racing Team 5.6.2018, Jiří Navrkal
Foto: Lukáš Cholasta