Cross Olejový průvodce
Triangle

Liqui Moly Racing Team

Již týden po slovenském závodě na Dobšiné pokračoval devátým podnikem o víkendu 27. - 28. července letošní seriál Mistrovství Evropy v závodech do vrchu soudobých automobilů. Místem konání byl 5,493 km dlouhý vrch Limanowa v Malopolském vojvodství nedaleko Krakova v sousedním Polsku. Na startovní čáru závodu se postavila téměř stovka závodníků, kde převážnou část tvořili domácí borci, ale samozřejmě nechyběla ani kompletní mezinárodní sestava jezdců bojující o celkové vítězství v hodnocení evropského šampionátu. Jediným jezdcem hájícím barvy ACCR Czech Teamu Liqui Moly Racing Teamu, byl v Polsku Marek Rybníček s vozem McLaren F1 EVO a nevedl si vůbec špatně. V hrdinském souboji s hendikepem jedné hnané nápravy, proti místním borcům se čtyřkolkami, na kluzké tratí vybojoval velkou porci evropských bodů, kterému zajistily posun v celkovém pořadím šampionátu v hodnocení kategorie 2.

Skupina E2-SH byla nejsilněji obsazena z celého startovního pole, kde startovalo celkem dvanáct vozů. Již sobotní tréninkové jízdy ukázaly, kdo bude favoritem pro nedělní závod. „Tři Poláci – Dubai, Ratajczyk a Szepieniec, s vozy Mitsubishi Lancer s oběma hnanými nápravami ve třídě do 6500 ccm, byli jen těžko na kluzké trati dostižitelní." řekl smutně po tréninkových jízdách Marek Rybníček, který zajel v první tréninkové jízdě čas 2:20,427 min., ve druhé pak 2:17,391 min. a již z tohoto bylo patrné, že se zrychloval jízdu od jízdy, ale přesto mu patřilo v sobotu celkové čtvrté místo ve skupině E2-SH. Největší konkurent Marka Rybníčka v boji o evropské body, Dan Michl zajel nejrychlejší tréninkový čas nepatrně pomaleji 2:18,858 min. a test před závodem dokončil na pátém místě.

Nedělní závodní jízdy se měli stejný scénář, jako ty sobotní tréninkové. Polští jezdci od první závodní jízdy dávali všem jasně najevo kdo je tady doma a na stupně vítězů nikoho cizího nepustili. Z vítězství se radoval Dubai, druhý skončil Ratajczyk a pro pohár za třetí místo si dojel Szepieniec. V nedělních závodních jízdách zajel se Marek Rybníček pokusil zabojovat o stupně vítězů. Stále zlepšujícími se časy, když v první jízdě zajel čas 2:16,303 min. a ve druhé 2:15,895 min. to bohužel stačilo pouze na skalp Dana Michla, kterého porazil o 0,166 sekundy.

"Na tak kluzké trati, a to nepršelo, jsem dosud nestartoval. V první techničtější části trati si domácí jezdci díky pohonu na všechny čtyři kola vytvořili takový náskok, že i když jsem se snažil co to šlo, tak se mě je prostě nepodařilo již stáhnout, a to je vidět i z onboardu. Nechtěl jsem riskovat havárii a poničení vozu, a tak jsme s Danem Michlem jeli svůj vlastní závod o čtvrté a páté místo. V první jízdě jsem byl pomalejší oproti Danovi o necelé dvě setiny sekundy. Druhá jízda se vydařila lépe mně a celkově jsem skončil na čtvrtém místě ve skupině E2-SH. S Danem jsme si krásně za závodili, byl to boj o každý decimetr tratě“ zhodnotil celý závod Marek Rybníček.

Z víkendového nerovného boje na kluzké trati si nakonec Marek Rybníček odvezl z polského kolbiště důležitých 12. bodů za 4. místo v hodnocení skupiny E2-SH do evropské klasifikace a pohár pro vítěze třídy E2-SH do 3000 ccm. V průběžném pořadí evropského šampionátu kategorie 2 se Marek Rybníček posunul již na sedmé místo se 105 body a o jeden bod přeskočil Dana Michla, který je na osmém místě se 104 body. Do konce sezóny zbývají ještě tři závody, budou to ještě pěkné boje o každou setinu sekundy a každý bod do klasifikace.

Závodní program Liqui Moly Racing Teamu bude pokračovat dalším evropským závodem do vrchu ve švýcarském St. Ursanne – Les Rangiers, kde se pojede o víkendu 16. – 18. srpna 2019. Barvy týmu budou reprezentovat Marek Rybníček a Martin Jerman se svojí novinkou Lamborghini Huracán GT3.

Tisková zpráva Liqui Moly Racing Team 30.7.2019
Foto: Grzegorz Kozera