Cross Olejový průvodce
Triangle

LMRT - První vítězství a mistrovské body

Sezóna domácího vrchařského šampionátu odstartovala na Masarykově okruhu v Brně, konkrétně úvodní dvojicí podniků Mezinárodního mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu. Výraznou měrou přispěl k vydařenému programu Brněnského draka 2014 tým Liqui Moly Racing, jenž měl své zastoupení ve skupině produkčních vozů i závodních speciálů a byl v jednotlivých skupinách a kategoriích hodně vidět!

Tým přivezl do Brna ukázat fanouškům i soupeřům několik novinek, na které během zimní přestávky netrpělivě čekali. Náměšťský Marek Rybníček letos nebude obhajovat nejúspěšnějšího jezdce roku 2013 ve skupině A, ale vrhne se do soubojů v nabité skupině E2-SH. Marek zůstává u osvědčené japonské značky Mitsubishi z dílny Komvet racing a do závodu tedy nastoupil se zbrusu novým speciálem Mitsubishi Lancer EVO 600. Premiéra vyšla k Markově radosti velmi dobře. Byť usedl poprvé do nového Lanceru teprve při nedělním raním tréninku, podařilo se mu vybojovat dvojí umístění na stupních vítězů v rámci skupiny E2-SH, když v prvním závodě získal stříbro a následně v odpoledním klání nenašel poprvé v letošní sezóně přemožitele a při debutu s Lancerem EVO 600 slavil premiérové vítězství.

Zajímavostí také jistě bylo, že se Marek se svým strojem dokázal odlepit od startu jako vůbec nejrychlejší z celého startovního pole. Časomíra totiž naměřila jeho vozu zdolání prvních sta metrů tratě v nejkratším čase 3,93 sekundy.

Liqui Moly Racing Team byl vidět v popředí výsledkových listin i díky další premiéře. Třetí místo v absolutním pořadí prvního závodu po těsném souboji s Václavem Janíkem potěšilo tým i Davida Komárka. Skvělého výkonu totiž dosáhl díky nově připravenému speciálu Norma M20FC EVO. Do francouzského dvoumístného sportovního prototypu v poslední evoluci si nachystal přeplňovaný motor Mitsubishi. S tímto konceptem by rád trápil soupeře na těch nejvyšších příčkách, což se mu podařilo už na prvním závodě sezóny. Třetí místo ale bylo nakonec pro Davida maximem, protože do druhého závodu už nemohl nastoupit: "Ještě před cílem druhé jízdy prvního závodu jsem musel zvolnit, protože motor přestal táhnout. Mechanici následně zjistili, že již není možné pokračovat a budeme muset opravit motor až doma v týmových dílnách. I tak jsem se svým prvním přímým porovnáním se soupeři spokojen, a to především díky potvrzení, že zvolená koncepce vozu má potřebný potenciál pro atakování nejvyšších příček," shrnul své představení na Brněnském draku David Komárek.

Potíže s pohonnou jednotkou postihly i dalšího jezdce LMRT, Jiřího Špalka. Tomu se ale porucha přihlásila již v sobotu, při testovacích jízdách s jeho Lancerem WRC. Destrukce motoru v úvodu sezóny není jistě příjemná, ale nabídnutou náhradu od Davida Komárka, v podobě jeho loňského vozu Norma M20F BMW, nemohl Jiří Špalek odmítnout. Zvyknout si na nový stroj nelze ze vteřiny na vteřinu, zvlášť při přesednutí z cestovního vozu do prototypu, ale Jiří si během soutěžního dne postupně zvykal a ukrajoval jízdu od jízdy ze svého původního času. Dvakrát pátá příčka ve skupině dvoumístných sportovních vozů potvrdila, že by si mohl brněnský pilot s třílitrovým prototypem rozumět.

Třetí zástupce ve skupině sportovních prototypů, startující se speciálem Norma v barvách německého dodavatel maziv Liqui Moly - Jakub Trnka, spoléhal na svůj spider v souboji proti soupeřům ve třídě do dvou litrů. Brněnský drak mu ale v úvodu sezóny příliš neseděl. Široká trať autodromu nepřispěla k jeho jezdecké pohodě a musel se dvakrát sklonit před výkony Jiřího Svobody a ve druhém závodě i Davida Kostruha. Své šance ale vidí v lepším světle na přírodních tratích, kde bude chtít vrátit svým soupeřům svoji porážku z Brna.

Silné zastoupení mezi cestovními vozy měl LMRT ve skupině N. Stejně jako loni se na start postavila silná trojice Gabriela Sajlerová, Filip Sajler a úřadující mistr ČR ze skupiny N - Martin Jerman. Všichni zůstali u svých osvědčených strojů se třemi diamanty ve znaku - Mitsubishi Lancer. Stejnou techniku využívají i jejich nejbližší soupeři a snad i díky tomu bylo postaráno o vzájemnou vyrovnanost mezi prvními sedmi jezdci startovního pole skupiny N v průběhu obou závodů.

První závod vyšel skvěle Gábině, která za sebou nechala svého manžela Filipa i otce Martina. Ovšem její výkon již nestačil na vítězného Jiřího Lose. Pořadí prvního závodu tedy skončilo ve sledu Jiří Los - vítěz, Gabriela Sajlerová - druhá, Martin Jerman bral bronz a čtvrtou příčku se ztrátou 4 sekund na vítěze bral Filip Sajler. První závod sezóny tedy přinesl zisk dvou pozicí na stupních vítězů a do druhého závodu se chystal hromadný útok LMRT na žlutý Lancer Jiřího Lose a jeho první pozici.

Napínavý druhý závod ukázal v tom nejlepším světle krásu vrchařského sportu. V cíli odpoledního závodu dělil prvních sedm jezdců rozdíl necelých tří sekund! Útok Gabriely na prvenství bohužel zhatila stávkující převodovka, která nedovolila lepší čas než se ztrátou 2,9 sekundy na vítěze - žel v nabité konkurenci to znamenalo zisk bodů až za sednou příčku. Jedinou dámu v týmu Liqui Moly Racing Teamu dělilo od pódia 1,4 sekundy a právě o tento malý rozdíl byl rychlejší její manžel. Filip Sajler si totiž dokázal poradit s tratí v druhém závodě lépe než v úvodu dne a mimo bronz za třetí místo se mohl radovat z dvojitého "skalpu" vrchařských matadorů - Oskara Beneše a Petera Jureňi. Nestačil pouze na výkony Martina Jermana a Jiřího Lose, tedy výkony dvou nejrychlejších. Tím úspěšnějším byl Jiří Los, když je s Martinem Jermanem dělila pouhá vteřina rozdílu v konečném součtu a nebýt drobných problémů s převodovkou Martinova Lanceru, mohlo to být ještě méně.

Zastoupení Liqui Moly Racing Teamu mezi produkčními vozy skupiny N si tedy odvezlo dvojité pódiové umístění z obou nedělních závodů. Za vedoucím Jiřím Losem bude v Rechbergu při druhém závodě letošního MMČR startovat na druhé pozici průběžného hodnocení šampionátu Martin Jerman a třetí příčka patří po Brněnském draku Filipovi Sajlerovi.

Definitivní tečku za účinkováním Liqui Moly Racing Teamu na Brněnském draku 2014 uděláme sdělením informace o dvojitém vítězství Milana Boháče v rámci České trofeje, kde si poradil se svými soupeři v obsahové třídě do 2000ccm.

LMRT 01

LMRT 02

LMRT 03

LMRT 04

LMRT 05

LMRT 06

LMRT 07

LMRT 08

LMRT 09

LMRT 10

LMRT 11

LMRT 12

Foto Lukáš CHolasta

Další články

Mičánek Motorsport

Mičánek Motorsport powered by Buggyra na Hungaroringu
Číst více >

Drotár Autošport

Igor Drotár sa teší na jubilejné Košice
Číst více >

Mičánek Motorsport

Mičánek Motorsport powered by Buggyra
Číst více >

Tomáš Ouředníček

7 válců na pódium nestačí
Číst více >

Drotár Autošport

Posledný kopec 2019 s vicemajstrom Igorom Drotárom
Číst více >