Cross Olejový průvodce
Triangle

Liqui Moly Racing Team v Prachaticích 2014

Liqui Moly Racing Team podpořil svojí účastí předposlední podnik českého šampionátu, který se konal v jižních Čechách na úpatí Šumavy v Prachaticích a byl při tomto závodě hodně vidět. Marek Rybníček totiž dovršil svoji letošní cestu za mistrovským titulem, David Komárek opět bojoval o absolutní prvenství společně se snahou definitivně dovršit titulu ve skupině E2-SC a ostré souboje byly k vidění i ve skupině N, kde bojoval o mistrovský titul Martin Jerman, Gabriela Sajlerová a Filip Sajler.

Cesta směrem z Prachatic k vrcholu na Libínském sedle měří 4400 metrů a LMRT se stejně jako zbytek startovního pole musel s touto tratí dokonale seznámit, protože do kalendáře MMČR byl tento závod zařazen vůbec poprvé v historii. Dvojzávod byl navíc naplánován do jednoho dne, takže nebylo příliš mnoho času k vymýšlení taktiky a muselo se jet naplno hned od začátku.

Divize 2 určená pro speciálně upravené cestovní vozy byla v průběhu letošní sezóny doménou Marka Rybníčka a před Prachaticemi byl jen krůček od jistoty zisku mistrovského titulu. Jeho role se nezměnila ani v závěru letošní sezóny a na jihu Čech bylo Markovo Mitsubishi v cíli závodu nejrychlejším cestovním vozem v obou závodech. Na trati si jízdu velmi užíval a plynový pedál povoloval od podlahy jen minimálně. S maximálním nasazením tak zvládl i předposlední závod sezóny a mohl začít slavit splnění úkolu - zisk mistrovského titulu. Marek Rybníček je za letošní rok mezinárodním mistrem České republiky v divizi 2 a mezinárodním mistrem České republiky ve skupině E2-SH!

Výsledky dalšího zástupce LMRT, Davida Komárka, byly rovněž velmi sledované, protože stejně jako v předcházejících závodech bojoval o post nejrychlejšího jezdce závodu i nejrychlejšího pilota dvoumístného spideru. Jeho souboje o prvenství s Milošem Benešem či Václavem Janíkem jsou ozdobou letošní sezóny českého mistrovství závodů do vrchu. A „zdobilo“ se i v Prachaticích... David Komárek se snažil v průběhu celého soutěžního dne svojí jízdou na limitu pokořit svého soupeře Miloše Beneše a ve všech soutěžních jízdách mu zdatně konkuroval a přispěl tak notně k velké atraktivitě závodu. Krásný souboj nejrychlejší dvojice ale vždy vyšel ve prospěch Davidova soupeře. David Komárek tak pro Liqui Moly Racing Team vybojoval dvě druhá místa a v absolutním hodnocení českého mistrovství a stejná pozice mu patří před posledním závodem sezóny i v průběžné tabulce absolutního hodnocení šampionátu. Z Prachatic si ale odvezl i vítězné trofeje a sice za umístění ve skupině E2-SC, kde nedovolil Dušanu Nevěřilovi či Jiřímu Špalkovi ani na chvíli pomyslet na svoji porážku. I proto se mohl po závodě přidat k Markovým mistrovským oslavám, jelikož další dvojité vítězství mu poskytlo rovněž jistotu mistrovského titulu v rámci skupiny E2-SC. Se svojí Normou totiž podal v průběhu sezóny 100% výkon a bez jediné porážky s maximálně možným ziskem bodů již nemůže být v posledních závodech předstižen.

S další sportovními prototypy v barvách Liqui Moly startovali v Prachaticích Jiří Špalek a Jakub Trnka. Jiří Špalek se prosadil na stupně vítězů v obou závodech, kdy ve skupině E2-SC vyzávodil vždy třetí příčku. Jeho jízda měla jako tradičně patřičnou rychlost a jde vidět, že si během letošní sezóny zvykl na otevřený vůz. Na ten už navykl Jakub Trnka. Se svým dvoulitrem sice nemohl konkurovat výkonnějším strojům, ale při srovnání s konkurenčními formulemi o stejném objemu motoru skončil v hodnocení MČR divize 3 dvakrát stříbrný.

Vývoj ve skupině N se pro Liqui Moly Racing Team v závěru sezóny stal velmi zajímavý díky rodinnému zápolení trojice Sajlerová - Sajler - Jerman. I zde má možnost tým obsadit první pozici a získat tak další titul pro své červeno - modro - bílé barvy. Martin Jerman se po Bratrušovských serpentinách osamostatnil na čele průběžné tabulky a k titulu měl před Prachaticemi nejblíže. Filip s Gábinou byli favority v boji o post vicemistra s jednobodovým odstupem mezi sebou. Předposlední závod ale značně celou situaci zkomplikoval, tedy alespoň pro favorizovaného Martina Jermana. Ten si totiž v Prachaticích příliš rychlé jízdy neužil. Už v prvním závodě poslal svého Lancera mimo trať a poškození jeho vozu mu nedovolilo absolvování ani jedné bodované jízdy. To jeho dcera Gabriela nezahálela a získala své druhé vítězství v sezóně v úvodním prachatickém závodě. Dokázala tak, že touží po mistrovském titulu stejně jako její týmoví kolegové a rodina v jednom, vždyť druhému v pořadí Oskaru Benešovi nadělila celých 5 sekund a vítězství jí tak náležitě potěšilo. Ve druhém výstupu jí ovšem už tak dominantní postavení nenáleželo a naopak musela dohánět ztrátu na Oskara Beneše. Odvrátit porážku se jí ovšem nepodařilo, i přes zajetí nejrychlejšího času v závěrečné jízdě, kde jí nakonec o 0,3 sekundy uniklo vítězné double. Konečné zúčtování pro Gabrielu Sajlerovou tak bylo jedno první a jedno druhé místo. Po závodě litovala, že byl tento podnik odjet za poloviční bodování, protože jinak by byla právě ona v čele šampionátu namísto svého otce. Její muž, Filip Sajler, se v Prachaticích v prvním závodě trápil s neposlušným motorem svého Mitsubishi Lancer. Výsledkem bylo třetí místo. V průběhu druhého závodu se už ale naplno zapojil do boje o prvenství, ovšem na časy manželky Gabriely ani Oskara Beneše nedokázal jen těsně dosáhnou a zopakoval umístění na třetí pozici. Stav šampionátu produkčních vozů je tak před posledním závodem v Divákách velmi napínavý, na titul totiž může dosáhnout kompletní trojice LMRT reprezentující ve skupině N. Gabriela, Martin a Filip jsou totiž od sebe v průběžné tabulce šampionátu s odstupem pouhých devíti bodů. Vyhrát může ale jen jeden. A kdo bude tím vítězem (nebo vítězkou)?...

Prachatice rozhodly o třech mistrovských titulech pro Liqui Moly Racing Team a o tom posledním, který je ve hře, bude rozhodnuto v Divákách již tento víkend, kde se uskuteční závěrečné klání letošní sezóny českého mistrovství v závodech automobilů do vrchu.

LMRT 01

LMRT 02

LMRT 03

LMRT 04

LMRT 05

LMRT 06

LMRT 07

LMRT 08

LMRT 09

LMRT 10

LMRT 11

LMRT 12

LMRT 13

LMRT 14

LMRT 15

LMRT 16

LMRT 17

LMRT 18

LMRT 19

LMRT 20

LMRT 21

LMRT 22

LMRT 23

LMRT 24

LMRT 25

LMRT 26

LMRT 27

LMRT 28

LMRT 29

LMRT 30

LMRT 31

LMRT 32

LMRT 33

LMRT 34

Foto a text: Lukáš CHolasta

Další články

Tomáš Ouředníček

Vítězství pro Ouředníčka a Křípala na Hungarian Baja
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem opět míří do Maďarska
Číst více >

Drotár Autošport

Igor Drotár v úspešnom boji o Jankov vŕšok
Číst více >

LIQUI MOLY

LIQUI MOLY na GP České republiky v Brně
Číst více >

Liqui Moly Racing Team

Marek Rybníček vybojoval v polské Limanowé důležité evropské body
Číst více >