Cross Olejový průvodce
Triangle

BUGGYRA Racing - Hungaroring 2015

V sobotu se Adam Lacko radoval z druhého místa, ale v neděli musel v první nedělní jízdě odstoupit poté, co jeho tahač začal hořet. Adam následně přiložil ruku k dílu a hasil. David Vršecký po sobotním pódiu bral stupně vítězů i v neděli.

Sobota
Ranní volný trénink se jel v Maďarsku na mokré trati. Adam Lacko opět ukázal, že voda mu sedí, když domácího Kisse porazil téměř o dvě sekundy. V měřeném tréninku začal okruh osychat a Kiss si dojel pro další pole position. Jediný, kdo mu stačil, byl Adam, který jej tak doplnil v první řadě. Osychající trať sedla i Davidu Vršeckému, který skončil čtvrtý.

Atmosféra maďarského závodu, jenž se na Hungaroring vrátil po pětadvaceti letech, vygradovala na startovním roštu, poté co tisíce fanoušků vítalo Kisse. Start si jezdci v první řadě pohlídali. Na třetí pozici se však dostal Hahn následovaný Vršeckým. „Start první jízdy proběhl hodně pomalu. Trochu mi to začalo hrabat, ale s tím se nedalo nic dělat. Na vodě se Norbert porazit dá, což jsme předvedli ráno, ale na suchu je tady k neporažení. Jinak jsem s druhým místem určitě spokojený,“ uvedl Adam.

„Musel jsem na startu hodně zvolnit, abych netrefil Adama a toho využil Hahn. Bohužel nepřišla příležitost, kde bych mu to mohl vrátit. S autem jsem ale spokojený, a tak se těším na druhou jízdu. Bude to určitě zajímavé,“ řekl po první jízdě David.

Po penalizaci Reinerta patřila první řada druhé jízdy dvěma ženám – Stephanii Halmové a Ellen Lohrové. Výborný start předvedli oba piloti Buggyry, když se po prvním kole zařadili na čtvrté respektive páté místo v pořadí David a Adam. Společně se dostali za vedoucí Halmovou a opakovala se tak situace z Mostu. Myšlenky na double ovšem zhatila technika. „Bohužel v druhém závodě nevydržel motor, který jsme již v Mostě nasadili v nové konfiguraci. Asi jsme se už dostali na hranici životnosti a je na zvážení, zda se nevrátit k původní verzi,“ uvedl Lacko, jenž měl problémy s pohonnou jednotkou už v Mostě a jen o fous si dojel pro vítězství.

David zůstal po odstoupení týmového parťáka v boji sám. „Společnými silami jsme se s Adamem protloukali vpřed. Jenže pak odstoupil a já zůstal za Halmovou s Kissem v zádech. V tu chvíli jsem už neriskoval útok a hlídal si právě jeho. Nevydařený manévr by mohl znamenat třeba i ztrátu druhého místa,“ poukázal bývalý dvojnásobný mistr Evropy na týmovou spolupráci.

Tým Buggyra si do Maďarska přivezl vlastní ochranku a to na základě výhružných dopisů, které obdrželi oba čeští piloti. O neklidné situaci v Maďarsku by mohl vyprávět i Anthony Janiec a členové jeho týmu. Ve čtvrteční podvečer se totiž střetli s rumunskými fotbalovými extremisty, načež museli být převezeni do nemocnice. Na Hungaroringu zatím vše probíhá bez problémů.

Neděle
V měřeném tréninku si pole position pohlídal opět Norbert Kiss. Adam Lacko si vyjel druhou řadu a jeho týmový kolega Vršecký stál na roštu první jízdy hned za jeho zády. Tak jako v sobotu, i v neděli dorazilo na okruh tisíce fanoušků, kteří tvořili vynikající kulisu sedmého podniku.

Po startu první jízdy došlo jak u Adama Lacka, tak u Davida Vršeckého ke kontaktu s René Reinertem. Zatímco Reinert musel odstoupit a David pokračoval s rozhozenou geometrií dál, u Adama měl kontakt s německým závodníkem daleko rozsáhlejší následky. Na turbodmychadle se utrhla olejová hadička, ze které stříkal olej na rozpálený motor. Ten ve třetím kole vzplanul a český jezdec jen tak tak utekl z hořícího vozu. „Pozoroval jsem, že auto kouří, ale pak to chytlo a věděl jsem, že do depa už nedojedu. Rychle jsem se snažil utéct, nikdy přeci nevíte, co to může udělat. Pak jsem se ale rychle vrátil a začal hasit,“ uvedl v depu Lacko.

Závod byl kvůli odklízení Adamova tahače zastavený červenou vlajkou. David se po restartu držel na čtvrtém místě za Halmovou, ale po kontaktu s Reinertem měl rozhozenou geometrii. „Vůbec to nejelo. Ať jsem dělal, co jsem dělal, prostě jsem se před ní nedostal. Nechápu to,“ povzdychl si Vršecký.

Do druhé nedělní jízdy nastupoval Vršecký z třetí řady. Daleko hůře na tom byl Lacko, který startoval z posledního místa. Oba jezdci Buggyry však předvedli fantastický start a cílem prvního kola proletěl David čtvrtý a Adam dokonce osmý! Lacko si následně poradil s dalšími závodníky a v posledním kole se nalepil na čtvrtého Hahna. I když ještě zkusil útok, cílem projel pátý. Tahač s číslem 55 vypadal jak po válce. „Na nedostatek soubojů si nemohu stěžovat. Auto podle toho taky vypadá. Jsem rád, že dnes bereme alespoň nějaké body. Zbytečně jsme si tento víkend vše zdramatizovali,“ poukázal na dvě nuly Adam.

David Vršecký se ze čtvrtého místa probojoval přes Halmovou a Janieca na druhou příčku, ale pak se za jeho záda dostal letošní suverén Kiss. „Asi pět zatáček jsme spolu sváděli férový souboj kolo na kolo. Pak ale přišla nejužší šikana tohoto okruhu a on byl v lepší pozici. I tak mám velkou radost, je to přeci další podium,“ řekl spokojeně Vršecký.

Jezdci Buggyry udrželi vedoucí pozici v poháru konstruktérů, ale dvěma výpadky Adama Lacka se náskok českého týmu snížil na třicet bodů.

Kompletní výsledky v pdf (148 kB) jsou ke stažení zde.

Buggyra 01

Buggyra 02

Foto: BUGGYRA 2015/Milan Bydžovský
Zdroj: REPORT 07 HUNGARORING (víkend) - Lacko prchal z hořícího trucku, Vršecký bral bronz

Další články

Mičánek Motorsport

Mičánek Motorsport powered by Buggyra na Hungaroringu
Číst více >

Drotár Autošport

Igor Drotár sa teší na jubilejné Košice
Číst více >

Mičánek Motorsport

Mičánek Motorsport powered by Buggyra
Číst více >

Tomáš Ouředníček

7 válců na pódium nestačí
Číst více >

Drotár Autošport

Posledný kopec 2019 s vicemajstrom Igorom Drotárom
Číst více >