Cross Olejový průvodce
Triangle

Liqui Moly Racing Team v Divákách 2014

Dva rozdílné pohledy na poslední závod letošní domácí sezóny musí mít Liqui Moly Racing Team. V jihomoravských Divákách se utkal při závěrečném klání se soupeři v bojích o celkové vítězství i v dílčích skupinách, kde asi nejvíc pozornosti strhávala skupina N, když v ní jako poslední nebylo ještě rozřešeno, kdo bude mistrem. Rozhodovalo se mezi trojicí Martin Jerman, Gabrielou a Filipem Sajlerovými, tedy trojicí reprezentující Liqui Moly Racing Team a bylo jasné, že v týmu budou vítězové i poražení, a právě proto musí LMRT hodnotit situaci ze dvou pohledů. Tři zájemci o titul a nejšťastnějším mohl být jen jeden. Rozhodovalo se v přímém souboji na trati, která byla pro všechny neznámá, jelikož zde startovali všichni jezdci skupiny N poprvé.

O možnost stát se mistrem ČR přišel jako první Filip Sajler, pracovní povinnosti ho totiž vpustily až do nedělního programu a to už bylo příliš pozdě na boj o český trůn. Sledoval tak alespoň na dálku výkony svých soupeřů a nejbližších rodinných příslušníků v jednom. Tentokrát by se asi nemohl nikdo divit, kdyby i přes svoji profesionalitu při svém kulinářském počínání dokázal něco připálit či přesolit. V pracovním nasazení totiž sledoval drama ve skupině N při Diváckém závodě, napětí rozhodně nechybělo a v přímém souboji o titul byla jeho žena Gabriela. Ta toužila po mistrovském titulu asi nejvíce a potvrzovala to časy v úvodním tréninku, jež ji stanovily favoritkou pro sobotní závod. Na částečně mokré trati zvládla s pohodlným náskokem porazit svého úhlavního rivala a zároveň otce Martina Jermana - souboj o titul byl tu chvíli naprosto otevřen. Stejný výsledek v závodě by v tomto případě přiklonil misky vah na její stranu a vytoužený triumf nad mužským osazenstvem Liqui Moly Racing Teamu by byl realitou. Rozhodnutí o výsledku tohoto souboje ale přišlo až příliš brzo a ve formátu, který si nikdo nepřál. Těžké podmínky na trati přinesly do boje o titul nečekané rozhodnutí. Na osychající trati bylo těžké odhadnout, v kterých místech bude ještě povrch tratě vlhký. A to se právě stalo osudným Gábině. Nijak dramatické uklouznutí při výjezdu ze zatáčky ji poslalo do lehkého kontaktu s přilehlým svahem a následné přetočení skočilo kotrmelcem jejího Lanceru. O titulu bylo v tu chvíli rozhodnuto. Martin Jerman totiž zvládl nejen zvítězit v sobotním závodě, ale mistrovský titul potvrdil i nedělním prvenstvím: „Byl to dramatický závěr letošní sezóny. Titul jsme si přáli všichni navzájem a zároveň jsme chtěli všichni vyhrát. Chyba, která se stala v sobotu Gábině, nebyla nijak zásadní, ale pro její auto to skončilo bohužel kotrmelcem. Takové vyvrcholení jsme si určitě nepřáli. Šlo cítit, že do toho dala maximum a moc chtěla uspět. Samozřejmě mám radost z letošního výsledku, ale raději bych ho dosáhl v souboji na trati a nikoliv Gábininou nehodou…“.

Filip Sajler samozřejmě sledoval počínání svých týmových kolegů a s obavami mířil o sobotním večeru do závodního depa. Tam ale zjistil, že jeho žena je v pořádku a dokonce týmoví mechanici zvládnou dostat její vůz do provozuschopného stavu pro nedělní program. Tam se ještě mohlo rozhodnout právě mezi manželi Sajlerovými, kdo bude krýt záda Martinovi z druhé příčky a kdo bude bronzový. Zajímavá zápletka nakonec přinesla stříbro Filipovi a Gabriela si tak musela vypít kalich hořkosti až do dna. Skrytá závada po sobotní nehodě jí totiž při nedělním závodě nedovolila dokončit: „Moc jsem si přála získat titul a věřím, že jsem měla i velkou šanci porazit otce. Bohužel v sobotu přišla malá chyba s velkými následky a můj sen o titulu se rozplynul. Můj Lancer vypadá po posledním závodě letošní sezóny jako bych jezdila rallycross a ne vrchy. Gratuluji k obhajobě titulu tátovi a k druhé příčce Filipovi, ale zároveň mě to motivuje oplatit jim porážku v následující sezóně 2015!“. Filipovi Sajlerovi se letos podařilo výrazně trápit své soupeře ve skupině N a konečná druhá příčka v hodnocení MMČR to jen potvrzuje: „Letos jsem dosáhl svého nejlepšího výsledku a potvrdil jsem rostoucí konkurenceschopnost. V Divákách jsem se nemohl naplno zapojit do souboje o titul díky sobotní absenci. Nevydařený závodní víkend Gábiny ji nakonec stál i stříbro, ale to jsou závody. V Divákách mi moc trať neseděla, možná by byla situace lepší za sucha, ale aspoň jeden závod jsem dokončil a získané body mi přinesly post vicemistra. Pro mě jsou závody hlavně relax a zábava i tak se ale pokusím příští rok o vylepšení své pozice, cílem tedy bude porazit Martina a pokusit se získat titul :-)“

Nejrychlejší jezdec týmu, David Komárek, jel do Diváků jako největší favorit na vítězství v absolutním hodnocení. Druhý muž šampionátu a již jistý mistr České republiky ve skupině E2-SC se se svým spiderem Norma nehodlal postavit v Divákách na jiný než vítězný post na stupních vítězů. Na vlhké trati se v obou závodních dnech sice potýkal s obtížemi při přenosu výkonu svého speciálu na povrch tratě, ale v pohodě zvládl oba závody absolutně vyhrát, když v sobotu pokořil Václava Janíka a v neděli Richarda Meixnera. Završil tím svoji letošní testovací sezónu, kdy představil koncept sportovního prototypu Norma M20FC se zástavbou výkonného a lehkého turbo motoru Mitsubishi. Konkurenceschopnost mu za pomoci Normy rozhodně nechyběla a v příštím roce bude žhavým kandidátem na zisk absolutního mistrovského titulu.

Se sportovními prototypy se představili v Divákách i Jiří Špalek a Jakub Trnka. Oba se shodnou konstrukcí Normy M20F, ale s dvoulitrovým a třílitrovým motorem. Jiří Špalek strávil v otevřeném speciálu celou sezónu, i když plánoval původně absolvovat letošní rok v kokpitu Mitsubishi Lancer. Ten by mu možná v Divákách seděl více při posmýkávání se mezi 13 zatáčkami kluzké divácké trati. Výsledkem jeho snažení bylo po těsném souboji s Jiřím Svobodou třetí místo ve skupině E2-SC v sobotním programu. V neděli se nevyvaroval chybě a se ztrátou zakončil sezónu 4. místem. Závěrečný závod v podání Jakuba Trnky se odehrál v opatrnějším tempu, i přesto se shodně s Jiřím Špalkem podělil o 4. místo a 3. místo. Tyto pozice sice nepřinesly nikterak závratný počet bodů do hodnocení šampionátu, ale další zkušenosti v kokpitu dvoulitrové Normy mu nikdo nevezme.

Ve výčtu dosažených výsledků Liqui Moly Racing Teamu z posledního setkání českých vrchařů v letošním roce nám chybí jméno Marka Rybníčka, který už jako jistý vítěz skupiny E2-SH a mistr ČR divize 2 do závodu nenastoupil, protože po náročné motoristické sezóně dostala přednost jeho rodina.

Liqui Moly Racing Team zažil úspěšnou sezónu, během níž posbíral široké spektrum vítězství v jednotlivých závodech nejen v domácím mistrovství, ale i v nejprestižnějším evropském šampionátu. Dohromady letos posbíral 4 tituly mistrů České republiky a stal se tak nejúspěšnějším týmem českého mistrovství závodů automobilů do vrchu…

LMRT 01

LMRT 02

LMRT 03

LMRT 04

LMRT 05

LMRT 06

LMRT 07

LMRT 08

LMRT 09

LMRT 10

LMRT 11

LMRT 12

LMRT 13

LMRT 14

LMRT 15

LMRT 16

LMRT 17

LMRT 18

LMRT 19

LMRT 20

LMRT 21

LMRT 22

LMRT 23

LMRT 24

LMRT 25

LMRT 26

LMRT 27

LMRT 28

LMRT 29

LMRT 30

LMRT 31

LMRT 32

LMRT 33

LMRT 34

Foto a text: Lukáš CHolasta

Další články

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem vybojovali 17. místo na Rally Dakar 2019
Číst více >

Klymčiw Racing - Dakar 2019

Klymčiw Racing v cíli Dakaru 2019
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Extrémně těžká etapa posouvá naši posádku vpřed na 17. místo
Číst více >

Instaforex Loprais Team

Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem míří stále výš
Číst více >