Cross Olejový průvodce
Triangle

LMRT - Dobšinský kopec 2016

Liqui Moly Racing Team se představil na dalším ze závodů mistrovství Evropy a bojoval o další cenné body do hodnocení kontinentálního šampionátu i toho českého. Voda byla bezesporu největším soupeřem pro všechny. V pořadí již sedmý závod Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu ve slovenské Dobšiné potrápil déšť a velké přívaly vody. Mezi kapkami deště se rval s časomírou i Marek Rybníček, který se s evropskou elitou utkal s týdenní odlukou, když na polské straně Tater bojoval v polské Limanově, kde vybojoval třetí místo ve skupině E2-SH.

Svůj dosavadní bodový příděl chtěl Marek rozšířit právě v Dobšiné: „Trať v Dobšiné znám velmi dobře. Rychlý profil nás bude trochu limitovat oproti soupeřům, ale určitě se těším na porovnání našich časů oproti předchozím ročníkům, Fiesta má lepší parametry oproti Lanceru právě na rychlých tratích. Počasí ale zřejmě nedovolí jet na maximum, takže nás čeká premiéra s Fiestou na vodě…“.

Jak předpověděly rosničky, tak se také stalo. Sobotní ráno přineslo přívaly vody a mlha na trati nepřidala k závodní pohodě nic navíc… Marek Rybníček vstoupil do první měřené jízdy v opatrném tempu, protože na voze měl vůbec poprvé obuté mokré pneumatiky. Úvodní jízda byla především o ověření mokrého setupu a o poznání chování Fiesty WRC EVO na mokrém povrchu. Až druhý sobotní trénink se Marek pořádně do své jízdy obul a výsledkem byla nejrychlejší jízda dne ve skupině E2-SH. V celkovém hodnocení navíc patřilo speciálu v barvách Liqui Moly báječné čtvrté místo absolutně za trojici nejrychlejších Italů. Marek tak mohl jít po sobotním vydařeném výkonu spát s čistou hlavou po výborné premiéře s Fiestou na mokré trati. A spánku si mohl užít do sytosti, jelikož nedělní závod byl rovněž ovlivněn deště a to dosti zásadně, takže se startovalo s velkým časovým posunem.

Pořadatelům zamotal hlavy vydatný déšť, který nedovolil odstartovat první závod dříve než ve 14 hodin! Příčinou byla mlha a potoky tekoucí vody na trati, což bylo z bezpečnostních důvodů pochopitelné. S blížícím se pozdním odpolednem se ale situace mírně zlepšila a bylo rozhodnuto, že se závod odjede alespoň na jednu závodní jízdu. Marek Rybníček vstoupil do závodu s odhodláním pokusit se potvrdit výsledek ze sobotního tréninku. S Fiestou chtěl navíc využít přednosti náhonu všech kol na mokrém povrchu: „Podařilo se nám naladit výborné nastavení podvozku. Trénink vyšel perfektně, ale soupeři jsou zkušení a nebudou chtít dát své kůže zadarmo. Dan Michl ani Vladimír Vitver nebudou snadní soupeři, ale na mokré trati bych přeci jen mohl mít menší výhodu díky pohonu všech kol. Bude ale těžké se vypořádat s tekoucí vodou. Podmínky budou ovšem pro všechny stejné a rozhodovat se bude právě na trati.“ Časomíra se v Markově případě zastavila na hodnotě 3:06, což bylo oproti tréninku mírné zhoršení, ale i vody bylo na trati více než v sobotu. Dvojice soupeřů ovšem s přívaly vody bojovala v závodní jízdě úspěšněji. Dan Michl i Vladimír Vitver se dostali před Markovu Fiestu WRC. V tu chvíli ztrácel na stříbro 4 sekundy - za daných podmínek to nebyla neřešitelná situace, navíc, když pořadatelé rozhodli o uskutečnění i druhé jízdy. „Náročný závod v takových podmínkách. V první jízdě jsem se potýkal s aquaplaningem a v některých místech tratě jsem jel proto až příliš opatrně. Soupeři mi trošku poodskočili, ale na mokru nemusí být vše rozhodnuto. Bojujeme až do konce…“

Rychlost nechyběla Markovi ani při posledním letošním vystoupení na Dobšinském kopci, tedy v závěrečné závodní jízdě. Tentokrát se jelo již za lepších podmínek a Markův čas na překonání 6810 metrů dlouhé trati se zkrátil oproti předešlé jízdě o celých 5 sekund. Na vylepšení třetí příčky ve skupině E2-SH ovšem tento výkon nestačil. Marek Rybníček si tak potřetí v této sezóně odváží ze závodu Mistrovství Evropy bodový zisk za třetí místo ve skupině E2-SH. „Musím především pochválit pořadatele za skvělou práci, kterou odvedli i za tak složitých podmínek, jaké panovaly. Závodní jízdy byly díky vodě hodně složité, ale nakonec jsem velmi spokojený s výsledkem. První zkušenosti na vodě s Fiestou jsou velmi pozitivní. Opět jsem zajel výsledek na stupních vítězů a letos jsem byl po šternberském Ecce Homo, polské Limanově do třetice třetí i v Dobšiné. Nyní nás čeká další z evropských závodů v německém Glasbachu, kde bude opět velmi silná konkurence. Určitě se pokusím udělat maximum pro vylepšení dosavadní bilance dosažených bronzových výsledků.“

Jak napověděl Marek, další závod je na programu v Německu v lázeňské vesničce Glasbach, kde se pojede poslední víkend v červenci.

LMRT 01

LMRT 02

LMRT 03

LMRT 04

LMRT 05

LMRT 06

LMRT 07

LMRT 08

LMRT 09

LMRT 10

LMRT 11

LMRT 12

Foto a text: Lukáš Cholasta

Další články

Tomáš Ouředníček

Vítězství pro Ouředníčka a Křípala na Hungarian Baja
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem opět míří do Maďarska
Číst více >

Drotár Autošport

Igor Drotár v úspešnom boji o Jankov vŕšok
Číst více >

LIQUI MOLY

LIQUI MOLY na GP České republiky v Brně
Číst více >

Liqui Moly Racing Team

Marek Rybníček vybojoval v polské Limanowé důležité evropské body
Číst více >