Cross Olejový průvodce
Triangle

BUGGYRA IRS - Buggyra si jede pro bednu

Buggyra hlásí z pozice v současné době nejúspěšnějšího týmu v novodobé historii truckracingu stav plné připravenosti.

Bouře ve sklenici vody
Nejčastěji se před začátkem šampionátu skloňuje jméno automobilky MAN, jejíž vedení avizovalo již před rokem odchod z truckracingu. Management Buggyry hovoří v této souvislosti o bouři ve sklenici vody. „Závodění je v první řadě o zájmu publika, vzhledem k tomu, že zůstaly největší hvězdy, není co řešit,“ tvrdí rezolutně sportovní ředitel roudnického týmu Jan Kalivoda. „Ve startovním poli pojedou čtyři mistři Evropy Kiss, Hahn, Albacete, Vršecký, z toho tři na MAN. Kromě toho si nemyslím, že oficiální odchod továrny znamená automaticky přerušení veškerých vazeb mezi závodními týmy a vývojovým oddělením fabriky. A navíc, jak ukázal případ MKR Technology, masivní tovární podpora se ne vždy rovná dobrým výsledkům.“

Proto se Buggyra, jak bývá jejím dobrým zvykem, soustředila v průběhu pauzy pouze na sebe. „Bylo to stejné, jako v předchozích sezónách. V průběhu celého loňského šampionátu jsme hodnotili a analyzovali, pak přišla na řadu práce v laboratorních podmínkách a testování,“ vysvětluje technický ředitel týmu Robin Dolejš s tím, že na rozdíl od let předchozích svou práci podstatně zintenzivnila „dakarská“ sekce týmu. „Bojujeme na dvou frontách, což vyžaduje patřičné pracovní úsilí. Tak už to bývá, pokud chce být člověk úspěšný.“

Vršecký touží po omylu
Vzhledem k tomu, že obě testování Buggyry na okruhu v Mostě dopadla nad optimistická očekávání, zdá se, že k úspěchu je opět o něco blíže. „Vzhledem k tomu, že loni vybojovali Adam s Davidem druhé místo v Poháru konstruktérů, rovná se úspěch alespoň obhajobě, velký úspěch pak zisku titulu,“ nehledá alibi Jan Kalivoda, zatímco Robin Dolejš spolu s piloty Lackem a Vršeckým jsou v tomto ohledu opatrnější. „Zažil jsem v průběhu své kariéry řadu povedených testování, v závodech ale bylo všechno jinak. I když chápu, že vzhledem k vynaloženým prostředkům touží šéfové týmu po úspěchu. Taky rád vyhrávám,“ říká Adam Lacko. Jeho názor zastává i David Vršecký. „Je pravda, že jsme v dubnu jezdili v Mostě lepší časy, než Jochen Hahn, což se nám v minulosti nedařilo. Na druhou stranu je Jochen velmi zkušený na to, aby se na testování, navíc v Mostě, předvedl v plné síle. Jsem přesvědčen o tom, že to nejlepší si schovává na závody. Ale pokud ho ve Valencii porazíme, velmi rád přiznám, že jsem se tentokrát ve svém odhadu mýlil.“

Robin Dolejš přes jisté výrobní komplikace potvrdil spokojenost s novými technickými pravidly, na jejichž základě byla váha přední nápravy snížena o 100 kilo. „Beru to jako správný krok směrem k bezpečnosti jezdců. I brzdy jsou o materiálu, stačí prasklý kotouč v nesprávný čas a na okruhu se pak dějí věci. Adam s Kissem by mohli vyprávět.“

Hrozí termínové kolize
V úvodním podniku sezóny bude hájit barvy Buggyry tradiční dvojice Lacko – Vršecký. Adam na základě loňských výsledků získal pozici týmové jedničky, David se však dočkal povýšení na post šéfa všech pilotů českého týmu. Ve Valencii tak vedle sebe pojedou jednička a její šéf, tento fakt berou oba jezdci s patřičnou dávkou humoru.

Co se jezdeckého obsazení týče, v této chvíli je dosti pravděpodobné, že úspěšná české dvojice neabsolvuje v tomto složení celý šampionát. „Kromě toho, že se bude David starat o všechny naše piloty, sedí ve dvou kabinách. Vedle permanentního vývoje okruhového speciálu se totiž podílí na vývoji kamiónů pro Dakar. A protože se letos FIA „podařilo“ vytvořit mimořádně nepovedenou termínovou listinu, nejspíše občas dojde na termínovou kolizi. Vzhledem k tomu, že rallye aktivity začínají v našem případě pomalu převažovat nad okruhovými, vyhodnotíme, co je pro Buggyru v konkrétním okamžiku prioritou a podle toho se rozhodneme. Davida pak nahradí některý z testovacích jezdců,“ vysvětluje Jan Kalivoda.

Buggyra 01

Buggyra 02

Buggyra 03

Buggyra 04

Foto: Milan Bydžovský/BUGGYRA 2015
Zdroj: BUGGYRA press 2015 - Buggyra si jede pro bednu

Další články

Mičánek Motorsport

Mičánek Motorsport powered by Buggyra na Hungaroringu
Číst více >

Drotár Autošport

Igor Drotár sa teší na jubilejné Košice
Číst více >

Mičánek Motorsport

Mičánek Motorsport powered by Buggyra
Číst více >

Tomáš Ouředníček

7 válců na pódium nestačí
Číst více >

Drotár Autošport

Posledný kopec 2019 s vicemajstrom Igorom Drotárom
Číst více >