Cross Olejový průvodce
Triangle

BUGGYRA Racing - Most 2015

Lackovi v posledním kole posledního závodu, tři zatáčky před cílem, vypověděl službu motor a cílem už jen plachtil. To není ukázka scény z thrilleru, ale děj čtvrtého víkendového závodu na mosteckém okruhu. Cílovou čáru proťal na druhém místě David Vršecký, a tak se po doublu ze soboty i v neděli opakoval český sen!

Sobota
První měřený trénink víkendu se nesl ve znamení postupu do Superpole. To již tradičně Adam, tak David zvládli bez problémů. V rozhodující moment měli jezdci pouze dvě kola na zajetí nejlepšího času. Adam si vyjel třetí místo s odstupem tří deset vteřiny na Maďara Kisse, David si zajistil start do první víkendové jízdy z pozice páté, když se mezi piloty týmu Buggyra Racing vklínil Antonio Albacete.

Úvodní závodní jízdu doprovázelo slunečné počasí, které přálo plnému svahu nadšených fanoušků. Ti se přišli také podívat na křest nového závodního stroje Tatry Phoenix týmu TATRA BUGGYRA RACING. Novou posádku ve složení Jarda Valtr, Josef Kalina a Jiří Stross přivítal Martin Kolomý s bratry Kiliány sprchou šampaňského. „Všichni si přejeme, aby obě auta dorazila do cíle následujícího Dakaru a nejlépe, aby obě byla v první pětce,“ zaznělo z úst sedmého muže letošního Dakaru, přezdívaného Kolomajz.

Pak už se ale všichni vrhli na start první víkendové jízdy. Startovní procedura proběhla bez problémů a Adam si udržel třetí pozici. „Začali jsme dobře,“ usmíval se Adam a pokračoval: „samozřejmě jsem chtěl to druhé místo a myslím, že jsem tlačil, jak jen to šlo. Ale Hahn neudělal ani jednu chybu. Nechtěl jsem jít do velkého rizika. Přeci jen jsem měl za zády Antonia a přijít o pódium se mi před domácím publikem nechtělo.“

David se po startu propadl na šesté místo, ale pobízen zaplněným mosteckým svahem to kolo co kolo zkoušel na před sebou jedoucího Reinerta. Nakonec se dvojnásobný mistr Evropy přeci jen na pátou pozici dostal. „Snažil jsem se ztracené místo získat zpět a povedlo se. Bohužel jsem si o Reinerta udělal defekt zadní pravé gumy a poslední dvě kola jsem bojoval se stabilitou. Naštěstí se podařilo závod dokončit,“ řekl nakonec osmý v cíli David Vršecký.

Štěstí v neštěstí vynesla osmá pozice Vršeckému pole position pro druhý sobotní závod. Start se Davidovi nepodařil, když se před něj dostala Stephanie Halm. David si však držel bojový odstup a čekal, až se polem probije jeho týmový kolega, který startoval šestý. „Jednou jsem to na Stefi zkusil džentlmensky, ale toto je tvrdý sport. Přeci jen šlo o vítězství na domácí půdě,“ usmíval se David na tiskové konferenci. Pěkného předjížděcího manévru záhy využil i Adam a oba piloti českého týmu vedli celé startovní pole. „Asi jsme si nemohli ve druhém závodě více přát. Navíc jsme jeli pro diváky, kteří nás povzbuzovali tak, že jsme je kolo co kolo slyšeli až v kabině,“ uvedl po závodě Adam Lacko.

Tým Buggyra si vítězstvím ve druhé jízdě zajistila nejen vítězství mezi týmy, ale také posílení průběžného vedení v hodnocení šampionátu konstruktérů, a to na rozdíl čtyřiceti bodů.

Buggyra 01

Buggyra 02

Buggyra 03

Neděle
V měřeném tréninku si jezdci Buggyry vyjeli druhou, respektive třetí řadu v pořadí Adam Lacko a David Vršecký. Zklamaní ale nebyli, už v sobotu dokázali, že to oba v Mostě umí. Navíc je sledoval zřejmě rekordní počet fanoušků, kterých dle prvních odhadů bylo za celý víkend na tribunách téměř sto tisíc.

V první jízdě dojel David Vršecký na šestém místě. „Teď to nebylo vůbec dobré,“ uvedl po otevření kabiny David Vršecký. Ovšem vítěz včerejšího druhého závodu nenarážel na výsledky, ale na svůj zdravotní stav. „Během jízdy se mi vyhodilo koleno. Chvíli trvalo, než jsem jej nahodil zpět. Byla to neskutečná bolest,“ popisoval svůj hrůzostrašný zážitek Vršecký.

Adam Lacko sice držel čtvrté místo a statečně se snažil udržet krok s nejrychlejší trojkou v pořadí Hahn, Kiss a Albacete, ale v posledním kole vypověděla u jeho tahače elektronika. „Nevím, co se přesně stalo, ale už v průběhu závodu jsem měl problém se speedlimitrem. Musel jsem si tak dávat velký pozor, abych nepřekročil povolenou rychlost. To by totiž znamenalo penalizaci. V posledním kole se ale problémy s elektronikou ještě více prohloubily a auto začalo vynechávat. Je to škoda, protože tak přicházíme o cenné body,“ dodal na adresu třetí víkendové jízdy osmý Adam.

Osmé místo však znamenalo pole position pro druhý závod. Ale jisté to Adam neměl do poslední chvíle. „Diváci nás, tak jako včera, hnali kupředu. Teď jsme si první jízdu důstojně vynahradili. Z Mostu mám kompletní sbírku pohárů, to je víc, než jsem před víkendem čekal. Mám radost i za Davida a celý náš tým, vždyť jsem dojel už bez motoru!,“ zhodnotil šestý podnik evropského poháru tahačů Adam Lacko. Adamovi se navíc podařilo pro český tým Buggyra ukořistit 250. výhru v evropském poháru tahačů a důstojně tak završit víkendové oslavy značky Buggyra Design Since 1969.

Zatím co Adam si jel vpředu sám a horké chvilky prožíval ke konci, David Vršecký měl za svými zády Jochena Hahna a Norberta Kisse. K tomu se ještě přidala bolest operovaného kolene. „Kdyby mi před víkendem někdo řekl, že to takhle dopadne, tak tomu nebudu věřit. Vždyť v dnešním prvním závodě mi na půl kola vypadlo koleno. Bolest to byla šílená, ale nemohl jsem přestat už kvůli fanouškům. Děkujeme všem za podporu, bylo to tu opět neuvěřitelné,“ řekl David Vršecký.

Tým Buggyra si mosteckými výsledky posílil pozici lídra v čele průběžného pořadí šampionátu konstruktérů. Náskok se zvýšil na 54 bodů.

Buggyra 04

Buggyra 05

Buggyra 06

Kompletní výsledky v pdf (148 kB) jsou ke stažení zde.

Foto: BUGGYRA 2015/Martin Hůle
Zdroj: BUGGYRA press 2015 - REPORT 06 MOST (víkend) - Další double a 250. vítězství pro Buggyru!

Další články

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem vybojovali 17. místo na Rally Dakar 2019
Číst více >

Klymčiw Racing - Dakar 2019

Klymčiw Racing v cíli Dakaru 2019
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Extrémně těžká etapa posouvá naši posádku vpřed na 17. místo
Číst více >

Instaforex Loprais Team

Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem míří stále výš
Číst více >