Cross Olejový průvodce
Triangle

LMRT - Bratrušovské serpentiny 2015

Sedmým a osmým závodem v pořadí pokračovalo o uplynulém víkendu domácí vrchařské mistrovství. Závody se konaly v Jeseníkách nedaleko Šumperka v údolí, které protínají Bratrušovské serpentiny, jež stejným způsobem pojmenovaly i závod. Dvacítka zatáček na 3300 metrů dlouhé trati byla pro Liqui Moly Racing Team o tomto víkendu dalším dějištěm bojů o mistrovské body do hodnocení českého šampionátu. Liqui Moly Racing Team v Bratrušově startoval jako největší favorit na zisk trofejí ve všech třech vypsaných divizích. Martin Jerman, Marek Rybníček i David Komárek vévodili před moravským závodem průběžnému hodnocení divizí po dosavadních šesti odjetých závodech.

Roli favoritů potvrdili „olejáři“ již v tréninkových jízdách na časové hranici loňských závodních jízd. V divizi 1 se rozhodovalo mezi dvojicí Martin Jerman a Filip Sajler, oba startovali tradičně s Mitsubishi Lancer v úpravě skupiny N. Zkušenější z dvojice, Martin Jerman, čerpal rychlost v průběhu závodů z většího počtu odjetých závodních kilometrů v letošní sezóně, jelikož mimo MČR absolvuje i mistrovství Evropy. Pravidelnější jízda v závodním speciálu byla cítit z Martinových jízd, která byla k vidění s menším počtem chyb a ostřejším projevem na závodní trati. Martin Jerman si se svým týmovým kolegou poradil v obou dnech a stal se vítězem jak v divizi 1, tak i ve skupině N. Cesta za vítězstvím ale nebyla tak snadná: „V sobotním druhém závodě jsem přišel po poruše o zadní diferenciál, ale naštěstí jsem dokončil a udržel vedení. Na mechaniky tak čekala noční směna, kdy museli vyměnit porouchaný díl, ovšem k dispozici byl jen sériový. Sériový diferenciál značně ovlivňoval mé nedělní jízdy. Pro mě tak nastala zábavná situace, kdy jsem jezdil na trati více bokem než přímo, ale i s tímto hendikepem jsem zvládl druhé bratrušovské vítězství a upevnil si vedoucí pozici v průběžné tabulce MČR“, uvedl ke svému dvojitému prvenství Martin Jerman.

Nejrychlejší cestovní vozy jsou charakteristické pro divizi 2, kde startoval s Mitsubishi Lancer EVO600 + Marek Rybníček. Ten si v Bratrušově výrazně spravil chuť, kterou mu zkazil technický problém při posledním hodnoceném závodě českého mistrovství. Prasklá náprsnice tehdy zapříčinila nejen nedokončení závodu na slovenském kopci v Dobšiné, ale i neplánovanou bodovou ztrátu: „V Dobšiné nás nečekaně zastavila závada, ale na tyto potíže jsem již zapomněl. Vůz jsme důkladně prověřili na Jankovu vršku při testování a problém z Dobšiné by tedy již měl být minulostí. Do Bratrušova jsem přijel hlavně s cílem dohnat bodovou ztrátu a upevnit svoji vedoucí pozici v divizi 2 i ve skupině E2-SH.“ Marek v průběhu obou závodních dní marně hledal rovnocenného soupeře a tak se bavil především posouváním vlastního rekordu trati pro skupinu E2-SH. Nejrychlejší čas Marka z průběhu uplynulého víkendu se zastavil o více než 1,5 sekundy dříve než v loňském roce, což zároveň znamenalo zasloužené vítězství v obou závodních dnech a navíc dvojí umístění na třetím místě v absolutním hodnocení závodu.

Dva nejrychlejší stroje v Bratrušově představili David Komárek a Jiří Špalek. Duo sportovních prototypů Norma ovládlo hodnocení divize 3 i absolutního pořadí. Se svými jízdami byli oba borci reprezentující Liqui Moly Racing Team spokojeni, protože se v nich pozitivně projevily zkušenosti s nastavením podvozku po testování, které předcházelo právě Bratrušovským serpentinám. V sobotu i v neděli držel pohár pro absolutního vítěze David Komárek po přesvědčivém vítězství. Jiřímu Špalkovi stačily jeho závodní výkony na celkové druhé místo v obou závodních dnech. Závod V Bratrušovských serpentinách nasměřoval jezdce Liqui Moly Racing Teamu blíže k zisku titulů českých mistrů, jejichž zisk může být zřetelnější už po dalším závodě na zkrácené verzi Ecce Homo ve Šternberku, který bude na programu první zářijový víkend.

LMRT 01

LMRT 02

LMRT 03

LMRT 04

LMRT 05

LMRT 06

LMRT 07

LMRT 08

LMRT 09

LMRT 10

LMRT 11

LMRT 12

LMRT 13

Zdroj: TZ Liqui Moly Racing Team - Bratrušovské serpentiny 2015
Text a foto: Lukáš CHolasta

Další články

Mičánek Motorsport

Mičánek Motorsport powered by Buggyra na Hungaroringu
Číst více >

Drotár Autošport

Igor Drotár sa teší na jubilejné Košice
Číst více >

Mičánek Motorsport

Mičánek Motorsport powered by Buggyra
Číst více >

Tomáš Ouředníček

7 válců na pódium nestačí
Číst více >

Drotár Autošport

Posledný kopec 2019 s vicemajstrom Igorom Drotárom
Číst více >