Cross Olejový průvodce
Triangle

LMRT - Ecce Homo 2016

Nesmírně kvalitně obsazený závod Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu absolvoval i závodní tým Liqui Moly Racing. Marek Rybníček a Martin Jerman měli své priority právě v hodnocení kontinentálního šampionátu, kde letos bojují o co nejlepší výsledek ve skupinách GT a E2-SH. Využít šanci na poměření sil s evropskou špičkou chtěli i jezdci týmu, jejichž cílem bylo především bojovat o body do českého šampionátu, který byl rovněž na programu o závodním víkendu. Do hodnocení Mistrovství České republiky tradičně zasáhl v barvách Liqui Moly Racing úřadující mistr ČR David Komárek s prototypem Norma a rodinná dvojice Sajlerových. Gabriela s Filipem se samozřejmě představili na legendární trati v sedačkách N-kových Lancerů.

Jak bylo uvedeno, ve Šternberku se sjela úžasná jezdecká sestava. Především David Komárek se musel postavit proti italské ekipě v čele se Simone Faggiolim a dalším jezdeckým esům z domácí i zahraničí scény. Vždyť jen v rámci skupiny E2-SC startovalo 12 prototypů! Obdobně se cítili Sajlerovi, kteří se ve skupině N utkali s dalšími jedenácti účastníky.

Piloti Liqui Moly Racing byli v průběhu závodního víkendu hodně vidět. V popředí výsledkových listin tréninků zaujal výkon Filipa Sajlera, který se se sobotním programem loučil jako nejrychlejší pilot ve skupině N, navíc s novým osobním maximem na svém kontu. Hodně byl vidět i Marek Rybníček se svým druhým nejrychlejším časem mezi siluetami, který ho poslal mezi favority pro nedělní závod v rámci skupiny E2-SH a pozadu nezůstal ani David Komárek. Černobílá Norma se totiž na kopec nad Šternberkem prosmýkla v Davidově osobním maximu a zařadila se mezi osm nejrychlejších pilotů, kteří do závodního víkendu vstoupili časem pod hranicí tří minut.

Ve Šternberku vládla fantastická závodní atmosféra a závod letošního Mistrovství Evropy se vskutku po všech stránkách podařil. Podpořily to i výkony jezdců na trati. V nedělní závodní den se jelo vskutku v pekelném tempu, což předvedli již jezdci v produkční skupině N. Filip Sajler sice musel v první jízdě opakovat kvůli problémům italského pilota jedoucího před ním, ovšem dosáhl opět na posun osobního maxima skvělým časem 3:33,52. Ale tempo bylo vysoké a vedoucí příčku z tréninku nedokázal udržet ani přes zlepšený čas. V závodní matematice to znamenalo průběžnou čtvrtou příčku, ale první čtveřice byla v rozmezí pouhé 1,5 sekundy. Soupeři ovšem byli tentokrát velmi dobří a ani přes další Filipovo zrychlení na konečný čas 3:32,06 se mu nepodařilo prosadit na stupně vítězů. Letos tedy na šternberské trati pro Filipa čtvrté místo v hodnocení evropského mistrovství. Jeho manželku Gabrielu během víkendu lehce potrápila technika, ale i tak byla se svým výkonem spokojená, přeci jen se ještě rozjíždí po roční pauze. Manželé Sajlerovi ovšem zajímalo hlavně hodnocení skupiny N v rámci českého mistrovství, kde směřují svoje naděje na sezónní výsledek. Tam hovořily výsledky takto. Filip s Gábinou skončili za vítězným Tomášem Vavřincem na druhé a třetí příčce. Pódium si zajistil i další borec v barvách Liqui Moly Racing, Martin Jerman. S Lamborghini Gallardo se na Ecce Homo svezl premiérově. Poprvé v letošní sezóně se tak vrchařský mazák mohl svézt na trati, která je svým profilem ideální pro jeho výkonný speciál skupiny GT. Martin se ve Šternberku zrychloval jízdu od jízdy a na jeho jezdeckém projevu šlo vidět čím dál vyšší nasazení. Však také závod završil nejrychlejším časem víkendu ve skupině GT 3:32,52. Martin ale zrychlovat příliš zpozvolna, protože ani nejrychleji zajetá druhá závodní jízda mu nepřinesla vítězství - nedokázala smazat tří sekundovou ztrátu na nejrychlejšího jezdce celkového hodnocení skupiny GT Tessitoreho. Martin tak alespoň získal bojovným výkonem „skalp“ Petra Vojáčka, kterého posunul na konečný bronz.

Bojovné srdce předvedl i další z jezdců Liqui Moly Racing, Marek Rybníček. I on přivezl do Šternberka poprvé svůj nový vůz Ford Fiesta WRC. S novým speciálem si od začátku sezóny náramně sedl a právě na rychlých tratích by chtěl do budoucna více konkurovat než s předešlým Lancerem. Speciální konstrukce jeho závodního stroje jde této ideji napřed. Potvrdil to už v první jízdě závodu, když se mu podařilo srazit vlastní maximum na Ecce Homo o půl sekundy. Jeho vrcholná jízda ale přišla až při druhém vystoupení. Časem 3:11,34 ukázal pravý potenciál svého speciálu: „S výsledem na Ecce Homo jsem nesmírně spokojen. Na nejrychlejší dvojici jsme sice zatím nestačili, ale jsme již velmi blízko. Z tohoto víkendu jsme získali mnoho poznatků, které nám pomohou v dalším pokračování naší práce na Fiestě. Věřím, že za rok budeme ve Šternberku pod hranicí 3:10 stejně jako naši soupeři,“ hodnotil svoje vystoupení Marek. Fiestu v letošním ročníku závodu Ecce Homo dovezl na konečnou třetí příčku v hodnocení podniku Mistrovství Evropy za vítězným Vitverem a druhým Danem Michlem. V hodnocení českého šampionátu získal stříbro za druhé místo za rychlejším Michlem.

Přehled výsledků z letošního účinkování Liqui Moly Racing Teamu na Ecce Homo zakončíme u královské kategorie prototypů. Ve Šternberku byl bohužel v roli diváka Jiří Špalek, který jen těsně nestihl dokončit úpravy svého spideru. Mohl tak zastat alespoň roli poradce svému zkušenějšímu týmovému kolegovi Davidu Komárkovi, který bojoval na trati s Normou M20FC EVO. Po dosažení nového osobního maxima již v tréninku se David těšil na závodní jízdy. I tam se mu podařilo ukrojit další časový rámec, kterého dosáhl s prototypem osazeným přeplňovaným motorem. David dokázal po desetinách krátit svůj pobyt na trati mezi startovní a cílovou fotobuňkou v obou jízdách, aby se zastavil na hodnotě 2:56,06! Tento výsledek Davidovi přinesl skvělé šesté místo v absolutním hodnocení a k tomu konečnou druhou příčku v rámci českého mistrovství.

Létající „ohnivé lišky“ z výfuku Davidova speciálu při jízdě po Ecce Homo jistě nadchly náročné oko divákovo stejně jako další jezdecké výkony pilotů Liqui Moly Racing. Šternberský závod opět potvrdil svoji jedinečnost a obrovskou náročnost, kterou zvládla překonat kompletní jezdecká sestava týmu. Gallardo Martina Jermana nebo pekelně rychlá Fiesta Marka Rybníčka se do Šternberka letos ještě jistě vrátí při příležitosti podzimního setkání mistrů pořádaném FIA a tým doufá, že naváže na dobré výsledky z právě skončeného závodního víkendu...

LMRT 01

LMRT 02

LMRT 03

LMRT 04

LMRT 05

LMRT 06

LMRT 07

LMRT 08

Text a foto: Lukáš Cholasta

Další články

Tomáš Ouředníček

Vítězství pro Ouředníčka a Křípala na Hungarian Baja
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem opět míří do Maďarska
Číst více >

Drotár Autošport

Igor Drotár v úspešnom boji o Jankov vŕšok
Číst více >

LIQUI MOLY

LIQUI MOLY na GP České republiky v Brně
Číst více >

Liqui Moly Racing Team

Marek Rybníček vybojoval v polské Limanowé důležité evropské body
Číst více >