Cross Olejový průvodce
Triangle

Buggyra hodlá zkrotit Rudého býka

Tým Buggyra International Racing System dorazí na okruh, který oba jezdci neřadí do kategorie příliš oblíbených, s ambicemi navázat na výsledky z Valencie.

Nejsilnější sestava
A nebude se jednat o snadný úkol, neboť po úvodním podniku ve Španělsku vede dvojice Lacko – Vršecký soutěž o Pohár konstruktérů, zatímco v individuálním šampionátu je Adam třetí a David čtvrtý. „Zaznamenali jsme nejlepší start od roku 2008 a míníme v nastoupeném trendu pokračovat,“ říká týmový manažer Jan Kalivoda, který na Red Bull Ring přiveze nejsilnější sestavu Lacko – Vršecký. „Valencie ukázala, že máme jezdecky nejlepší tým, nechali jsme za sebou ekipy, jejichž lídry jsou poslední tři mistři Evropy. Původně jsme plánovali, vzhledem k Davidově vytížení, točit vedle Adama mladé jezdce z naší líhně, David se ale cítí v pohodě, takže proč nepokračovat v dobře započatém díle.“ David Vršecký se na Red Bull Ring těší. „Dokud to bude z časového hlediska jen trochu možné, chci závodit. Až povedeme o sto bodů tak mladé do kabiny pustím,“ konstatuje se smíchem.

Voda a oheň
Přesně takto charakterizuje rozdíly mezi Valencií a Red Bull Ringem Adam Lacko, který se nechal slyšet, že ho závod v Rakousku, ve srovnání s dalšími podniky šampionátu, až tak moc nebaví. „Na druhou stranu to není daleko, hezké prostředí jezdí se tam závody F1, fanoušci motoristickém sportu rozumí. Kromě toho je Red Bull Ring marketingově velmi dobře uchopitelný. Takže i závodění na dle mého názoru extrémně krátkém okruhu, který nemá ani dva půl kilometru, se dá nějak přežít.“ Technický ředitel Robin Dolejš řešil za podstatné asistence obou jezdců především technický rébus v podobě nastavení závodních speciálů. „David s Adamem mají natolik rozdílný jezdecký styl, že v jejich případě neexistuje univerzální nastavení. Ostatně, když David loni v sobotu vyhrál, Adam měl s autem problémy. Na jejich odstranění se pracovalo celou noc, další den si pak dojel pro vítězství. Letos jsme ale o rok chytřejší, což by se mělo projevit na výsledcích.“

Dvojnásobná motivace
Přestože, jak již bylo napsáno v úvodu, nepatří Red Bull Ring mezi nejoblíbenější okruhy Adama s Davidem, loni si oba odvezli pohár za jedno vítězství. V nastoupeném trendu chtějí letos minimálně pokračovat. „Prakticky od návratu z Valencie neděláme s inženýry nic jiného, než analyzujeme data a pracujeme na nastavení speciálu, které bude pro konečný výsledek rozhodující,“ potvrzuje Adam Lacko, který má na okruh velmi pozitivní vzpomínky. Ve své úvodní sezóně 2003 si totiž dojel v Rakousku pro první umístění na stupních vítězů, když skončil druhý za vítězným Östreichem. „Je pravda, že stejně jako Adam jinak povedený Red Bull Ring moc nemusím, na druhou stranu dobrý výsledek na okruhu, na kterém se mi v minulosti až tak moc nedařilo, představuje dvojnásobnou motivaci. Snad bude ještě lépe než loni,“ říká David Vršecký.

Stav ME tahačů po závodě ve Valencii:
Individuální šampionát: 1. Norbert Kiss (Maďarsko/MAN) 65, 2. Jochen Hahn (Německo/MAN) 51, 3. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 47, 4. David Vršecký (Česko/Buggyra) 42, 5. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 40, René Reinert (Německo/MAN) 33

Pohár konstruktérů: 1. Buggyra (Buggyra, Lacko-Vršecký) 89, 2. Team Reinert (MAN, Hahn- Reinert) 84) 3. OXXO – Lion (MAN, Kiss-Janiec) 79, 4. Lutz Bernau Truck Sport (MAN, Albacete/Lohr) 60

Buggyra 01

Buggyra 02

Foto: Martin Kozák/BUGGYRA 2015
Zdroj: BUGGYRA press 2015 - 02 Red Bull Ring - Buggyra hodlá zkrotit Rudého býka

Další články

Aditiva LIQUI MOLY s novými nálevkami

Lepší ochrana proti naplnění špatné přísady
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Nadšení, riziko a nadoraz sil: DAKAR aneb Rychle & Zběsile
Číst více >

LIQUI MOLY

Nejúspěšnější série motocyklových závodů na světě startuje opět s LIQUI MOLY
Číst více >

Drotár Autošport

Igor Drotár: veľký predsezónny rozhovor o všetkom
Číst více >

LIQUI MOLY

LIQUI MOLY se společností Yamaha na mistrovství světa superbiků
Číst více >