Cross Olejový průvodce
Triangle

LMRT - Náměšť nad Oslavou 2016

Zahřát poprvé motory závodních strojů po dlouhé zimní pauze se podařilo jezdcům týmu Liqui Moly Racing na Zámeckém vrchu, tedy na tradiční trati v Náměšti nad Oslavou, kde odstartoval seriál Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu 2016. Osvědčená jezdecká sestava Liqui Moly Racing zůstala nezměněna oproti předešlé velmi úspěšné sezóně v čele s mistry ČR za rok 2015 v hodnocení jednotlivých divizí - Markem Rybníčkem, Martinem Jermanem a Davidem Komárkem.

Na start dvojice závodů, které byly součástí náměšťského Zámeckého vrchu, se postavili jezdci LMRT opět ve všech třech dílčích divizích, ale ve třech případech s novou technikou. Velký ohlas zaznamenal přechod Martina Jermana do skupiny GT, který si nadělil pod stromeček skvostné Lamborghini Gallardo GT3 a neméně očekávání si vyžádala novinka, s níž odstartuje v letošním roce Marek Rybníček v podobě super speciálu Ford Fiesta WRC EVO. Třetí změnu techniky si minimálně pro závod v Náměšti připravil Jiří Špalek, který se vrátil do cestovního vozu Mitsubishi Lancer WRC. Početné divácké pole si na Vysočině dále mohlo prohlédnout výkony Filipa Sajlera a jeho manželky Gabriely, kteří soupeřili tradičně s Lancery ve skupině N a diváci samozřejmě mohli sledovat i absolutně nejrychlejšího pilota loňské domácí scény Davida Komárka s Normou M20FC Turbo. David také potvrdil loňské výkony hned v úvodním podniku sezóny, když v obou soutěžních dnech nenašel soupeře a na novém povrchu, kterým byla trať opatřena těsně před závodním víkendem, zajel své nejlepší časy vůbec. Především jeho nedělní jízda v čase 56:00 se zapsal jako historicky nejrychlejší čas současné podoby tratě a okořenil tak tím nejlepším způsobem úvodní podnik českého mistrovství.

Kluzký povrch nově položeného asfaltu vyhovoval jízdnímu stylu vozidel s pohonem 4x4. To potvrdil druhý nejrychlejší jezdec celého startovního pole v obou dnech - Marek Rybníček. I on bořil traťové rekordy, s Fiestou WRC totiž dosáhl na vlastní rekordní jízdu z loňského roku a o 6 desetin posunul hranice Zámeckého vrchu pro cestovní vozy. Před domácím publikem tak dokázal, že on je právě tím pravým „zámeckým pánem“ divize 2. Slovo hlad je zřejmě pro známého kulinářského mistra, Filipa Sajlera, úhlavním nepřítelem, ale právě v Náměšti měl s nově připraveným Lancerem hladové myšlenky na vítězství ve skupině N. V obou závodech se mohl těšit z nově připraveného motoru a elektroniky, která mu pomohla v boji o vítězství. V Náměšti se totiž Filip postavil do role úhlavního soka pozdějšího vítěze Tomáše Vavřince, když v sobotu ztratil na Vavřince pouhé 0,8 sekundy a v neděli jednu sekundu. Zvládl tak potvrdit letošní ambice na mistrovský titul, i když v úvodu bral jen dvojité stříbro - v příštím závodě se ovšem začíná znovu na startovní čáře a tam už bude chtít být na první pozici. Odolat bude muset i své ženě Gabriele, s níž se bude muset také v dalším průběhu sezóny počítat. Po mateřské dovolené se opět vrátila za volant soutěžního vozu a v Náměšti stvrdila, že jezdecký um se jen tak lehce nezapomíná. Dvojitý bronz ze Zámeckého vrchu totiž doplnil rodinnou medailovou sbírku ze skupiny N.

Jiří Špalek s Lancerem WRC neměl ve skupině E2-SH lehkou pozici, když se musel utkat o prvenství s Markem Rybníčkem. Na Marka a jeho Fiestu výkony Jiřího Špalka nestačily, ale na zbytek startovního pole s přehledem a tak pro LMRT zajistil dvojí stříbro v rámci skupiny E2-SH i divize 2. V sobotním programu navíc ještě přidal absolutní bronz.

Na výsledkové listiny neměl potřebu nahlížet Martin Jerman. Ve své skupině GT startoval osamocen po sobotním odstoupení Petra Vojáčka. Nově nasazované Lamborghini týmu LMRT se mohlo se svým pilotem plně koncentrovat na vlastní výkon, který byl podpořen nově upraveným řazením, jenž Martina brzdilo v úvodních závodech mistrovství Evropy, které předcházely Zámeckému vrchu. Do Náměště už ale technika byla připravena a desetiválec mohl naplno „vyzpěvovat“ árie v korunách zámeckého parku. Pro jezdce GT vozu byly především cenné poznatky a další najeté závodní kilometry, kterých bude v premiérové sezóně potřeba co nejvíce, kvůli zkušenostem a postupnému zrychlování.

Další prostor pro zisk vítězných trofejí dostanou jezdci Liqui Moly Racing Teamu poslední květnový víkend na legendární trati v Ústí nad Orlicí, kde se bude závodit po delší odmlce. Nový povrch a klasická trať českého mistrovství bude velkou výzvou pro celý tým, který se i na Andrově chlumu představí v plné sestavě…

Kompletní výsledky závodů: zde

LMRT 01

LMRT 02

LMRT 03

LMRT 04

LMRT 05

LMRT 06

LMRT 07

LMRT 08

LMRT 09

LMRT 10

LMRT 11

LMRT 12

LMRT 13

LMRT 14

LMRT 15

LMRT 16

LMRT 17

LMRT 18

Text a foto: Lukáš Cholasta

Další články

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem vybojovali 17. místo na Rally Dakar 2019
Číst více >

Klymčiw Racing - Dakar 2019

Klymčiw Racing v cíli Dakaru 2019
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Extrémně těžká etapa posouvá naši posádku vpřed na 17. místo
Číst více >

Instaforex Loprais Team

Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem míří stále výš
Číst více >