Cross Olejový průvodce
Triangle

TATRA BUGGYRA RACING - Baja Aragon 2015

Zatímco Adam Lacko s Davidem Vršeckým za sebou mají již polovinu evropského šampionátu tahačů, zažije tento víkend robustnější část týmu Buggyra, konkrétně Martin Kolomý, René Kilián, Jiří Stross a jejich stroj FAT BOY letošní premiéru. Nově složený tým, se zúčastní v okolí města Teruel poblíž Valencie Baja Tropheo Aragon, závod je součástí světového šampionátu v Rallye Cross Country.

Rychle, rychleji, nejrychleji
Na nabité startovní pole osmnácti kamiónů v čele s dvojicí Gerard De Rooy (Iveco Torpedo) a Martin Kolomý (Tatra 815 Buggyra) čeká boj s pravděpodobností hraničící s jistotou hodně adrenalinu. Po dnešním briefingu v 14.30 hod, startuje prestižní soutěž večer úvodním pětikilometrovým prologem. V sobotu jsou na pořadu dne dvě speciálky, ráno v devět hodin se pojede 155.22 km, v pravé poledne vypukne etapa dlouhá 305.56 km. S Baja Aragon se jezdci rozloučí v neděli speciálkou dlouhou 181.11 km. „Ve srovnání s Dakarem se bude jednat o závod sprinterů. Na druhou stranu, zatímco na Dakaru se dá ztráta dohnat v některé z další etap, protože na trase se může stát každému všechno, ve Španělsku to rozjedeme rychle, pak zrychlíme a ke konci budeme muset přidat,“ říká se smíchem Martin Kolomý, který má spolu se svou ekipou před sebou 643.95 ostrých kilometrů. „Pokud vím, loni tady jelo jenom šest kamiónů, letos startovní pole patřičně nabobtnalo. O prestiži závodu pak hovoří i skutečnost, že se soutěže účastní kompletní X – Raid Team na vozech MINI, jehož největší hvězdou je letošní vítěz Rallye Dakar Nassir Al-Attiya.“

Všechno je možné
Jak tvrdí shodně z pozice konstruktérů Robin Dolejš s Davidem Vršeckým, i přes značnou konkurenci, mimo jiné s výjimkou Aleše Lopraise startuje celá česká špička, by měla Baja Aragon splnit především testovací účely. „Po Španělsku přijde v polovině srpna další závod v Maďarsku, pak začneme pracovat na finální verzi, na rallye do Maroka by měl v říjnu startovat kamión, který bude z 99% odpovídat dakarskému autu,“ říká Robin Dolejš s tím, že umístění proto nehraje v tomto případě stěžejní roli. David Vršecký to z pozice konstruktéra a jezdce v jedné osobě vidí trochu jinak. „Je jasné, že vrchol celého cyklu přijde na Dakaru 2016, ale z vlastní zkušenosti vím, jak je těžké jet s tím, že výhra není nejdůležitější. Abych pravdu řekl, v případě Martina si něco podobného nedovedu dost dobře představit.“ Dvojnásobný mistr Evropy a nejrychlejší trucker historie má jasno o ideálním scénáři. „Martin pojede rychle, tradičně odvážně a vyhraje. Přiveze auto bez škrábnutí, k tomu spoustu dat, ze kterých budeme vycházet,“ dodává se smíchem. Martin Kolomý, v jehož posádce tentokrát vyměnil Davida Kiliána budoucí člen dakarské posádky Jaroslava Valtra Jiří Štross, vsadí na osvědčenou taktiku permanentního ataku. „David Vršecký to vyhodnotil velmi správně. Závod si hodláme užít, a pokud vyhrajeme, nebude nám to vůbec vadit. Na závodech rallye je krásné to, že člověk nikdy neví, co bude za dalších pět sekund.“

Buggyra 01

Buggyra 02

Buggyra 03

Foto: BUGGYRA 2015
Zdroj: Buggyra press 2015 - Baja Aragon 2015: Kolomý se vítězství nebrání

Další články

Aditiva LIQUI MOLY s novými nálevkami

Lepší ochrana proti naplnění špatné přísady
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Nadšení, riziko a nadoraz sil: DAKAR aneb Rychle & Zběsile
Číst více >

LIQUI MOLY

Nejúspěšnější série motocyklových závodů na světě startuje opět s LIQUI MOLY
Číst více >

Drotár Autošport

Igor Drotár: veľký predsezónny rozhovor o všetkom
Číst více >

LIQUI MOLY

LIQUI MOLY se společností Yamaha na mistrovství světa superbiků
Číst více >