Cross Olejový průvodce
Triangle

Nutrend racing - Lo Spino 2014

Cíl cesty byl letos už podruhé na Apeninském poloostrově. Po dubnové zastávce na severu - ve Verzegnisu, tentokrát směřovala výprava Nutrend Czech National Teamu jižněji, přesněji do středoitalské oblasti Toskánsko, kde na ně čekali soupeři při 42. ročníku závodu Lo Spino. Start závodu i závodní depo bylo situováno v malebném městečku Pieve Santo Stefano.

Prostředí závodu je již pro české reprezentanty v barvách výrobce sportovní výživy Nutrend velice známé . V St. Stefano se již prezentovali svými výkony v předešlých sezónách a vždy dokázali promluvit do absolutního pořadí závodu. Václav Janík v roce 2013 sahal po pódiu, ale v napínavém závěru mu konečná třetí příčka těsně unikla. „Lo Spino je tradiční trať italského mistrovství. Na dráze je důležité najít správný rytmus, který rozhoduje především v horní pasáži, kde se jede ve velké rychlosti několik na sebe navázaných zatáček a není tam možnost korigovat případnou chybnou stopu. V St. Stefano jsme byli s předstihem, abychom se dobře připravili, protože já i Jirka budeme mít ve své skupině patřičnou konkurenci hodnou italskému šampionátu,“ představoval situaci před dalším závodem vedoucí muž průběžného hodnocení FIA Cupu, Václav Janík. Oba jezdci Nutrendu se připravovali na závod prostřednictvím týmového tréninkového vozu BMW 320d, jenž je připravený v olomouckém CarTecu a dobře posloužil při obhlídce trati během čtvrtečních a pátečních volných chvil. Modré BMW bylo i zajímavým zpestřením zázemí týmu v paddocku, kde lákal oči mnoha italských fandů, kteří dokážou ocenit krásu a kvalitu sportovního vozu.

Jiří Svoboda měl situaci ve své skupině dvoumístných sportovních prototypů velmi složitou. Se svojí dvoulitrovou Normou čekají již nějaký čas na nový motor Honda, slibují si od něho vyšší výkon a tím i konkurenceschopnost. Na italské půdě by se velmi hodil, protože si musel šternberský jezdec poradit v přímém souboji se Simone Faggiolim a Christianem Merlim, tedy dvojicí, která dominuje nejen italskému šampionátu, ale jenž dokáže válcovat i soupeře z celé Evropy. Tentokrát ještě Jiří nastoupil se starší pohonnou jednotkou: „Stále hledám své limity. V Normě závodím už druhou sezónu a stále se mi daří posouvat své jízdy. Tady v Lo Spino bych rád pokořil hranici tří minut, což by mi mohlo přinést dobrý výsledek. Těším se samozřejmě na nový motor, který bude dokončen v nejbližší době, tento víkend ale ještě pojedu s původním,“ zápasil s myšlenkou na pokoření tří minutové hranice Jiří Svoboda. Tréninky napověděly, že by tento cíl nemusel být nedosažitelný, vždyť už v sobotním programu zdolala Norma M20F se startovním číslem 34 svůj nejlepší čas z předchozího roku a to rovnou o 3 sekundy. Václav Janík v trénincích doplatil na neoptimální nastavení podvozku, kdy díky neklidné zádi jeho Loly ztratil na trati příliš mnoho času a výsledkem byla druhá pozice ve skupině, ale pro výsledek závodu byl podstatný až nedělní program, kde si šternberský jezdec vše vynahradil. Do nedělního závodu ovšem mělo vstoupit proměnlivé počasí. Ještě před startem úvodní jízdy se na trať Lo Spino snášely dešťové kapky a vypadalo to, že se pojede další z mokrých závodů. Tropické podnebí ale udělalo své a závod i přes hrozící srážky odstartovala většina účastníků se suchým obutím.

Nutrend Czech National Team vstoupil do úvodní jízdy skvělým způsobem. Jiří Svoboda už v prvním výstupu dokázal prolomit tří minutovou metu a prosadil se ve své skupině na šestou příčku a v zajímavém srovnání s rychlým mladíkem Conticelim vedl o jednu sekundu. Stejně jako o týden dříve na Ecce Homo se Jiří s tímto soupeřem utkal v přímém souboji, ovšem tentokrát udával tempo český reprezentant. Dařilo se i Václavu Janíkovi. Sobotní problémy s adhezí kol zadního zavěšení zvládl lépe a vyrovnáním svého nejlepšího času v Lo Spino z předešlého roku se ujal vedení ve skupině monopostů. Náskok na druhého v pořadí, domácího Franca Cinneliho byl ovšem minimální, takže i ve druhé jízdě bylo třeba řádně šlapat na plynový pedál.

Odpolední druhá jízda se už neobešla bez vody na závodní dráze. Ve chvíli, kdy se na startovní čáru blížily první spidery začalo v horní části tratě pršet. Jezdci kategorie 2, kam se se svými speciály řadí i Nutrend Racing, už neměli prostor přezout pneumatiky a tak se dojížděl závod za velkého napětí - čekalo se, komu se podaří v extrémních podmínkách udržet chladnou hlavu. Jiří Svoboda patřil mezi ty úspěšnější. V horní části tratě již samozřejmě nešlo držet stejné tempo jako v úvodu, ale jeho čas ze druhé jízdy ho udržel ve hře o pohárové body. Ve skupině E2-SC si totiž poradil i s výkonnějšími stroji a prosadil se na konečnou pátou pozici, což zaručilo přísun důležitých 8 bodů do průběžného hodnocení šampionátu FIA Cup.

Václav Janík startoval až jako předposlední z celého startovního pole a v tu chvíli bylo vody na trati stále více. „Dolní polovina šestikilometrové tratě byla ještě na suchém obutí sjízdná, od poloviny už ale bylo velmi obtížné Lolu udržet na trati. Myslel jsem v tu chvíli jen na to, abych dovezl auto do cíle. V hlavě jsem počítal s nejhorším, že je závod ztracený, ale nakonec z toho byl absolutně čtvrtý nejrychlejší čas a konečná čtvrtá příčka v celkovém hodnocení. Prioritou byl ale výsledek ve skupině E2-SS, kde se mi podařilo udržet vedení a tedy získat do poháru FIA Cup maximální počet bodů,“ popsal v dobré náladě své pocity z napínavého závěru závodu nejrychlejší jezdec monopostu při 42. ročníku závodu Lo Spino.

Slavnostní vyhlášení proběhlo v krásném prostředí historické správní budovy v centru městečka Pieve Santo Stefano. Václav Janík s absolutním čtvrtým místem a jako vítěz skupiny E2-SS nechyběl mezi oceněnými, stejně jako Jiří Svoboda, který si odnesl ocenění za absolutní osmou příčku a dílčí třetí pozici ve sportovních prototypech v úpravě E2B.

Nutrend Czech National Team si i po Lo Spino udržuje vedoucí pozici v poháru FIA, kde i nadále vede po šesti odjetých závodech Václav Janík. Nabitý závodní program bude pokračovat hned následující víkend. Tým se ve stejném složení přesune do slovinské Gorjanci, kde bude stejně jako v předešlých letech patřit k favoritům závodu.

Nutrend 01

Nutrend 02

Nutrend 03

Nutrend 04

Pavlína Janíková - Janík Motorsport

Další články

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem vybojovali 17. místo na Rally Dakar 2019
Číst více >

Klymčiw Racing - Dakar 2019

Klymčiw Racing v cíli Dakaru 2019
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Extrémně těžká etapa posouvá naši posádku vpřed na 17. místo
Číst více >

Instaforex Loprais Team

Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem míří stále výš
Číst více >