Cross Olejový průvodce
Triangle

BUGGYRA IRS - Misano 2015 - Historie se opakuje!

Po velmi nevlídné sobotě přišla takřka slunečná neděle. A také první letošní double, když si Adam s Davidem prohodili umístění z předchozí sezóny. K tomu udržení průběžného vedení v Poháru konstruktérů a posun Adama Lacka na celkové druhé místo. Misano se prostě podařilo!

Sobota: Super pole
Včera to dokonce vypadalo vzhledem k intenzitě deště a větru, na to, že se snad o víkendu vůbec závodit nebude. Aktuální stav věcí charakterizoval David Vršecký věrně větou: „Jsou to louže jako kráva.“ Ráno však naštěstí přineslo alespoň náznak naděje, takže po dvou promočených volných trénincích vyrazili jezdci do super pole. Nakonec se z letošní v pořadí páté pole position radoval Norbert Kiss, zatímco na Lacka s Vršeckým zbylo čtvrté, respektive páté místo. „Výsledky nemají až tak velkou vypovídající hodnotu. Jezdilo se na trati, která nebyla ani suchá, ani mokrá, čemuž odpovídalo i chování auta,“ konstatoval na konci věcně Adam Lacko. „Jdeme dělat na nastavení, i když to vypadá, že znova začne pršet. Bude to o velké alchymii, na druhou stranu, odvážnému štěstí přeje.“
Prakticky stejný názor zastával David Vršecký. „To, že budeme řešit v Misanu mokré nastavení, jsem opravdu nečekal. Na druhou stranu, všechno je jednou poprvé.“

Pohárový závod 1
Jak Adam řekl, tak se nakonec stalo. Před závodem došlo skutečně k průtrži mračen, jeho ředitel se proto rozhodl pro vyčkávací taktiku. Nakonec z toho byla hodina. „Člověk by nevěřil, jak moc může nicnedělání a čekání člověka unavit. S takovou snad pojedeme druhý závod v osm večer,“ odhadoval David Vršecký. Nakonec byl závod odstartován a přinesl velmi zajímavou podívanou, o kterou se ve značné míře zasloužil Adam Lacko. Po startu šel přes Albaceteho, v pátém pak přes Kisse, který mezitím stačil prohrát souboj o vedení s Hahnem. „Nejsem moc emotivní jezdec, ale z předjetí Norberta jsem měl velkou radost. Už to totiž vypadalo, že je snad letos neporazitelný,“ tvrdil Adam. Vyhráno však ještě zdaleka nebylo, neboť Kiss se rozhodně nechtěl smířit s první letošní porážkou. Dvě kola před cílem se dokonce na okamžik dostal před Adama, ten si však vzal pomyslné stříbro záhy zpět. „Z jezdeckého hlediska vynikající, extrémně náročný závod, který by se měl promítat všem těm, kteří vypráví cosi o krizi truckracingu,“ řekl spokojený Lacko v cíli.
Pohárová jízda přinesla rovněž pikantní souboj, ve kterém si to spolu rozdali Vršecký s Körberem. „Gerd na vodě fakt umí a snažil se. Měl jsem s ním hodně práce, poté však svou snahu přehnal a ocitl se mimo první desítku,“ komentoval David průběh závodu, ve kterém dojel nakonec pátý. „Nechtěl jsem příliš riskovat. Vzhledem k týmové soutěži a výsledku Adama jsem potřeboval dojet před Janiecem, což se povedlo. Teď mě zajímá, jak bude vypadat další jízda.“

Pohárový závod 2
Druhý sobotní závod nakonec vypadal velmi zajímavě, byť se startovalo s hodinovým zpožděním za mírného deště. Davidovi vyšel start na podtrženou jedničku, když se dostal na druhé místo za Janieca. „Start byl sice výborný, ale hned jsem věděl, že to bude těžké. Strašlivě to klouzalo, takže spíše, než o umístění, jsem bojoval o to, abych se vůbec udržel na okruhu,“ řekl v cíli čtvrtý Vršecký. „Myslím, že jsem oba závody odjel slušně, jednou to přijde, možná už zítra.“ To Adam Lacko znovu demonstroval svou letošní pohodu a byl z toho další druhé místo, tentokrát za Kissem. „Docela dramatický závod, v pátém kole předvedl Robineau ukázkové hodiny, měli jsme s Antoniem a Jochenem co dělat, abychom se mu vyhnuli,“ poznamenal Adam, který na konci ještě inkasoval napomenutí za trefenou kuželku. „Vzhledem k podmínkám se mi to zdálo docela úsměvné, ale dal jsem si pozor a bez větších problémů předjel Janieca. Byl jsem najednou druhý, a když mi do vysílačky nahlásili, že jsem zajel nejrychlejší kolo, uvažoval jsem, že proženu Kisse. Byl ale daleko a co je doma, to se počítá. Důležité je, že jsem celkově stáhl o dva body Jochena, před zítřkem tak ztrácím na druhé místo bodík…“

Neděle: Super pole
Již od rána bylo pravděpodobné, že se jezdci alespoň v neděli dočkají slunce, měřený trénink a následující super pole tak proběhly na zcela suché trati, čemuž odpovídaly i dosažené výsledky. Adam s Davidem se propracovali do nejrychlejší desítky výkonem na dvě třetiny plynu, když zajeli třetí, respektive čtvrtý nejrychlejší čas.
V super pole to dlouho dobu vypadalo na potvrzení výsledků, pak se však do hry vložil na poslední chvíli Antonio Albacete, který časem o desetinu rychlejším, poslal Vršeckého do třetí řady. „Je to docela škoda, ale jel jsem na hranici možného. Sám jsem zvědavý na telemetrii, kde došlo k oné chybičce. Na druhou stranu budu startovat z vnitřní strany a za Adamem, což se může v konečném důsledku ukázat jako výhoda,“ řekl David po dojezdu. Adam Lacko byl nakonec s třetím nejrychlejším časem spokojený. „Tlačil jsem na pilu, jak to šlo, ale časy Kisse s Hahnem jsou neuvěřitelné. Uvidíme, jak v závodě. Určitě chci pohár.“

Pohárový závod 3
Na pohár Adam nakonec dosáhl, když tentokrát dojel po bojovém výkonu třetí za dvojicí Kiss – Hahn. „Norbert si jel svůj závod a souboje jezdců na úrovni elitní šestky jsou dnes o tom, že kdo udělá chybu, prohraje. A Jochen chybu neudělal,“ konstatoval lakonicky Adam v depu. „O umístění se prakticky rozhodlo po startu, kdy to vypadalo, že bych se mohl dostat na druhé místo, ale Jochen si minutu před dvanáctou pohlídal stopu.“
Zajímavý závod prožil David Vršecký. Málokdy se totiž stane, aby jezdec zajel nejrychlejší kolo a přesto to nestačilo na stupně vítězů. „Byla to smůla. Po startu jsem chtěl jít před Antonia, který mě ovšem poslal až na kuželku, čehož využil Gerd, který pak pojal souboj navýsost prestižně,“ popisoval David průběhu závodu, který byl z jeho pohledu o systematickém, leč nakonec bohužel, neúspěšném „bušení“ do, Gerda Körbera. „Někdy se to bohužel stává, zisk dvou bodů navíc ovšem nestojí za harakiri.“

Pohárový závod 4
Poslední závod v Misanu přinesl vše, díky čemuž jsou závody tahačů druhou nejsledovanější okruhovou disciplínou planety. Nejdříve kolizi ve druhém kole, po které zavlály nad okruhem červené vlajky a závod byl v důsledku kolize Reinerta s Körberem přerušen. „Neměl jsem z toho moc velkou radost, zejména když nás čekal další start na vlajky, neboť pořadatelé jaksi nezprovoznili startovací zařízení,“ konstatoval Vršecký, který se v době přerušení nacházel na druhém místě před Lackem.
Opakovaný start však vyšel jezdcům Buggyry dokonale, Vršecký vedl před Lackem, třetí byl Kiss. Pořadí se měnilo až tři kola před koncem, kdy Lacko vystřídal ve vedení stájového druha, navíc Vršecký obdržel napomenutí. „Byl jsem v pohodě, Adamovi jelo lépe auto a věděli jsme, že Hahn je až pátý, takže v případě vítězství se Adam posune na druhé místo,“ prozradil Vršecký, který sváděl líté boje s Kissem. Ve stejné chvíli bojoval jeho stájový druh s řízením. „Jako kdyby něco přestalo fungovat a pak to najednou nějakým zázrakem naskočilo,“ popisoval Adam poslední dvě kola, během kterých se stihl propadnout za Vršeckého, bojovat s Kissem o třetí místo a nakonec vyhrát! „Mám toho za sebou docela hodně, ale na tento závod si budu dlouho pamatovat.“ Podle všeho nezapomene ani David Vršecký, který nakonec bral za druhé místo první letošní pohár. „Výborná práce, před dvojbojem Nogaro – Nürburgring máme docela komfortní pozici. Zatím spokojenost.“

Kompletní výsledky v pdf (147 kB) jsou ke stažení zde.

Buggyra 01

Buggyra 02

Foto: BUGGYRA 2015
Zdroj: REPORT 03 MISANO (víkend) - Historie se opakuje, Buggyra slaví double!

Další články

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem vybojovali 17. místo na Rally Dakar 2019
Číst více >

Klymčiw Racing - Dakar 2019

Klymčiw Racing v cíli Dakaru 2019
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Extrémně těžká etapa posouvá naši posádku vpřed na 17. místo
Číst více >

Instaforex Loprais Team

Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem míří stále výš
Číst více >