Cross Olejový průvodce
Triangle

BUGGYRA IRS - Pohár konstruktérů

David Vršecký s novým parťákem Adamem Lackem budou letos bojovat o zisk čtvrtého Poháru konstruktérů pro Buggyru. Ryze česká dvojka to ale nebude mít jednoduché, protože do letošního ročníku je přihlášeno rekordních osm týmů.

Začátkem týdne FIA odhalila startovní listinu letošního šampionátu, která ihned spustila lavinu spekulací, kdo bude hlavním favoritem. Z dvaceti registrovaných pilotů se šestnáct z nich účastní souboje o tzv. Pohár konstruktérů. Tým Buggyra se po čtyřleté pauze vrací do soutěže s velkými ambicemi. „Podařilo se nám v minulosti vyhrát toto ocenění třikrát za sebou, což se nikomu jinému doteď nepovedlo. Další účast byla s jedním autem nemožná. Teď se vracíme opět do hry a myslím, že Adam s Davidem rozhodně mají na dobré umístění. Konkurence je samozřejmě veliká, ale když z toho bude čtvrtý pohár do sbírky, nikdo se zlobit nebude,“ komentoval s úsměvem manažer Buggyry Jan Kalivoda.

O tom, že to nebudou mít David s Adamem jednoduché, není pochyb. Na druhou stranu vytvořené dvojice mohou být hodně nevyzpytatelné a klíčem k úspěchu může být právě vyrovnanost jezdců českého tymu. Úřadující šampion Jochen Hahn totiž tvoří dvojici s loni devátým René Reinertem, stříbrný Antonio Albacete se sedmým Markusem Bösigerem a čtvrtý Kiss s desátým Majorem. „Letos si myslím, že to bude mimořádně zajímavý šampionát, a rozhodně bude napínavý do posledního závodu. S Adamem jsme ale vyrovnaní a to by mohlo hrát v náš prospěch. Rozhodně tím ale nechci konkurenci znevažovat. Rozhodovat budou určitě desetinky a to, jak komu sedne okruh,“ domnívá se pilot David Vršecký.

Buggyra v úterý ukončila testovací program. Do Mostu tým přijel už jen s Big boyem Davida Vršeckého. „Adamův tahač je už naprosto připravený, potřebovali jsme doladit jen pár detailů u Davida,“ upřesnil technický ředitel Buggyry Robin Dolejš.

Práce na vývoji a stavbě nových tahačů pro sezónu 2014 byly od podzimu naplánovány tak, aby závodní techniku tým mechaniků a konstruktérů kompletně připravil na úvodní podnik v Istanbulu, který se měl jet v uplynulém víkendu. To, že turecká zastávka byla zrušena, což nakonec i Buggyra kvitovala, vznikl náhle třítýdenní časový prostor navíc. „Vytvořila se tím výhoda, protože jsme získali možnost auto absolutně zdokonalit. Nepouštěli jsme se do ničeho nového. Na podzim jsme si jasně řekli, jak bychom chtěli, aby auto vypadalo, a jaké změny hodláme udělat. To všechno se povedlo, prokousali jsme se také problémy, které začátkem jara přišly, a teď už jsme jen ladili poslední detaily,“ podotkl pilot a konstruktér v jedné osobě David Vršecký, který si svůj závodní speciál chválil prakticky od začátku testovacího programu.

První závod začíná za dva týdny v italském Misanu a určitě se bude na co těšit. „Kdokoli má šanci vyhrát. Pro nás bude hodně dobré, že na dráze nejsem sám. Jak to bude doopravdy, se ale ukáže až v Itálii. Teprve tam uvidíme, jak jsme na tom my a jak konkurence. Cítím, že jsme se posunuli, takže do Misana se už hodně těším,“ uzavřel David Vršecký.

Buggyra 01

Buggyra 02

Foto: Patrik Pátek/BUGGYRA 2014

Press 2014 - 28 - Rekordní Pohár konstruktérů pojede s Buggyrou

Další články

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem vybojovali 17. místo na Rally Dakar 2019
Číst více >

Klymčiw Racing - Dakar 2019

Klymčiw Racing v cíli Dakaru 2019
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Extrémně těžká etapa posouvá naši posádku vpřed na 17. místo
Číst více >

Instaforex Loprais Team

Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem míří stále výš
Číst více >