Cross Olejový průvodce
Triangle

Liqui Moly Racing Team - Glasbachrennen 2014

Se smíšenými pocity se vrací Liqui Moly Racing Team z dalšího závodního víkendu, kde se sice opět dokázal prosadit na stupně vítězů v evropské konkurenci, ale také musel skousnout hořkou pilulku v podobě technických problémů se závodními stroji. Závod do vrchu v německém Steinbachu se stejně jako předchozí závodní víkend jel nejen o body do Mezinárodního mistrovství České republiky, ale i o body s příchutí evropského šampionátu. Liqui Moly Racing Team chtěl navázat na šňůru dobrých výsledků ve skupině E2-SH prostřednictvím Marka Rybníčka. Své šance cítila i smečka produkčních Mitsubishi pilotovaná Gabrielou Sajlerovou, Martinem Jermanem a Filipem Sajlerem, jejichž útočištěm byla skupina N.

Závod s názvem Glasbachrennen 2014 zaujal LMRT velmi kvalitní konkurencí, která se měla na rychlé trati setkat a porovnat své síly. Sportovní kvalitu podniku bohužel zastínily problémy pořadatelů s úklidem trati po četných technických problémech soutěžních vozů. Dlouhé desítky minut museli jezdci čekat, až budou vpuštěni na start a to nebyla zrovna ideální situace, jak se soustředit na maximální výkon. Marek Rybníček dokonce ani jednu z jízd neodjel během víkendu bez přerušení a návratu na start. Tato patálie se mu nakonec vymstila. Krásné závodění proti smečce speciálů DTM a předním jezdcům evropského šampionátu mu v první jízdě pokazil nedostatek paliva způsobený zmíněnými přerušeními a návraty zpět na start. Nedostatečné zásobení výkonného motoru jeho Mitsubishi Lancer EVO 600+ palivem, zapříčilo výrazné zpomalení a završení prvního výstupu na průběžné čtvrté pozici. Marka mrzel tento incident, protože od soupeřů na čele nebyl příliš vzdálen a za normálního průběhu prvního závodu by zřejmě bojoval o vítězství. Tuto skutečnost potvrdil v závěrečné jízdě, kdy zdolal 5500 metrů dlouhou trať jako druhý nejrychlejší ve skupině a posunul se na konečnou třetí příčku v hodnocení skupiny E2-SH v rámci závodu mistrovství Evropy. Na pořadí českého mistrovství z Markova pohledu ale neměl problém s palivem žádný vliv a náměšťský závodník se mohl těšit z triumfu: „Je to velká škoda, že mi chybělo palivo, ale je to zkušenost pro příští závody. Musíme být připraveni i na takové situace, že budeme dvakrát opakovat start. Bohužel jsem přišel o možnost porvat se o další vítězství v evropském hodnocení. Nicméně do Glasbachu jsem přijel hlavně bojovat o český mistrovský titul a tam se podařilo zaznamenat maximální bodový příděl a poodskočit na čele šampionátu druhému Karlu Stehlíkovi. Černou kaňkou závodu byly určitě nekonečné průtahy, které zkazily jinak pěkný závod.“

Zdržení se nelíbilo ani trojici N-kařů v barvách Liqui Moly Racing Teamu, ale svůj závod nakonec dokončili i oni. Gabriela a Martin se bohužel s dobrou náladou zpět do Česka nevraceli. Jejich Mitsubishi potkaly technické problémy a nedovolily jim odjet závod naplno. Martin Jerman zažil stejné pocity jako před týdnem v Dobšiné. Na dobrý úvod závodu nemohl bohužel během druhého výstupu navázat, jelikož začala u jeho Lanceru stávkovat elektronika a s vynechávajícím motorem se nedalo pomýšlet na lepší než konečné sedmé místo, když ztratil oproti jízdě z úvodu dne 10 sekund. Na chlup stejný byl scénář pro Gabrielu, jen s tím rozdílem, že dámskou zástupkyni Liqui Moly Racing Teamu zradila převodovka. Čest týmu tak zachraňoval ve skupině N Filip Sajler. Filip se sice závoděním hlavně baví, ale že mu to jde za volantem závodního vozu velmi dobře, potvrdil právě v Glasbachu. Třetím místem v hodnocení skupiny N zaznamenal svůj dosavadní nejlepší výsledek: „Samozřejmě mám velkou radost. Konečně jsem zvládl závod dle svých představ a navíc mě podrželo i moje auto. Na rozdíl od zbytku týmu jsem absolvoval závodní víkend bez technických problémů a mohl jsem si připsat svůj nejlepší výsledek v závodě mistrovství Evropy.“

Pořadí ve skupině N po závodě v Glasbachu je pro tým Liqui Moly Racing ve znamení boje o stříbrnou pozici. Za vedoucím Jiřím Losem jsou totiž seřazeni všichni tři s rozdílem pěti bodů a ve zbývajících závodech tak bude záležet na každém bodu. Souboj o titul také ještě není zdaleka rozhodnut, i když zdolat Jiřího Lose bude těžký oříšek. První pokus k tomu budou mít za necelý měsíc při dvoj závodě v Bratrušově.

LMRT 01

LMRT 02

LMRT 03

LMRT 04

LMRT 05

LMRT 06

LMRT 07

LMRT 08

LMRT 09

LMRT 10

LMRT 11

LMRT 12

LMRT 13

LMRT 14

LMRT 15

LMRT 16

Foto a text: Lukáš CHolasta

Další články

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem vybojovali 17. místo na Rally Dakar 2019
Číst více >

Klymčiw Racing - Dakar 2019

Klymčiw Racing v cíli Dakaru 2019
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Extrémně těžká etapa posouvá naši posádku vpřed na 17. místo
Číst více >

Instaforex Loprais Team

Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem míří stále výš
Číst více >