Cross Olejový průvodce
Triangle

LMRT - Ústí nad Orlicí 2016

Druhý závodní víkend českého mistrovství závodů do vrchu 2016 byl uspořádán na trati v Ústí nad Orlicí, kam se vrchaři i Liqui Moly Racing Team vrátil po pětileté pauze. Tradiční závod národního šampionátu v kalendáři závodů velmi chyběl a tak se jezdci velmi těšili na pokračování jeho znovuzrozené tradice. Na z části opraveném povrchu 3,6 kilometru dlouhé technické trati se chtěla utkat se soupeři kompletní jezdecká sestava v barvách Liqui Moly Racing Teamu. Favoritem na absolutní prvenství byl David Komárek, který do Ústí přijížděl jako vedoucí muž průběžného pořadí po dvojím triumfu na domácím Zámeckém vrchu, stejně tak chtěli změřit síly s početnou konkurencí v divizi 2 Marek Rybníček i Jiří Špalek. Pod Androvým chlumem nesmělo chybět ani Lamborghini Gallardo Martina Jermana, a také nechybělo. Martin se představil se svým speciálem ve skupině GT. Stejné barvy pak hájili i v divizi 1 Filip Sajler s manželkou Gabrielou, jejichž myšlenky směřovaly k soubojům ve skupině N.

V Ústí nad Orlicí se sešla ve všech divizích lepší jezdecká konkurence než při úvodním podniku v Náměšti nad Oslavou. Od zahájení závodního víkendu tak museli jezdci Liqui Moly Racing využít více úsilí pro zajetí dobrého výsledku mezi jednadvaceti zatáčkami, které tvoří závodní trať. Program byl tvořen dvojicí závodních dnů, tedy v sobotu i v neděli se jeli shodně dvě tréninkové jízdy a dvě závodní. Oběma dnům vévodil v absolutním hodnocení jezdec černobílé Normy M20FC Turbo v barvách našeho týmu Liqui Moly Racing, David Komárek, který tak navázal na vítězství z úvodu sezóny a upevnil si vedoucí příčku v českém šampionátu v absolutním pořadí i v divizi 3 určené pro závodní speciály. Jeho cesta za vítězstvím měla v sobotu hladký průběh, když si již v první jízdě vybudoval dvousekundový náskok, který v druhém stoupání ještě navýšil a zvítězil před druhým Dušanem Nevěřilem s rozdílem 6,7 sekundy. Nedělní závod byl dramatičtější, když se Davidovi podařilo v první jízdě drobně zaváhat a rázem musel dohánět 1,5 sekundy ztráty na Nevěřila. Druhá jízda byla ovšem s vítěznou příchutí a nejrychlejší čas víkendu 1:50,42 zajistil postup na konečnou první příčku a tedy shodný výsledek se sobotou v podobě prvního místa pro Davida Komárka a druhého pro Dušana Nevěřila.

Vítězný potenciál nového závodního speciálu Marka Rybníčka - Fordu Fiesta WRC EVO, představil jeho jezdec už na Zámeckém vrchu. Zisk traťového rekordu před domácím publikem v Náměšti se Markovi natolik zalíbil, že v Ústí se vydal podobou cestou a hned v první tréninkové jízdě sobotního programu přepisoval historii. Pokořil rekord pro cestovní vozy volné úpravy a v nastoleném trendu pokračoval i v nadcházejících jízdách, aby se v prvním závodě zapsal do historie jako první jezdec cestovního vozu, který pokořil hranici dvou minut výkonem 1:59.53 a ujal se vedení v divizi 2 i skupině E2-SH. Na jeho záda ale dýchal Jan Čermák, který měl ztrátu jen 1,4 sekundy. Marek Rybníček si ovšem šanci na další vítězství v rámci divize 2 nenechal ujít a vyrovnaným výkonem v druhé jízdě potvrdil prvenství na ústeckém závodě. Druhý soutěžní den se Marek postaral o vítězné double, když měl cestu za vítězstvím o něco pohodlnější. Po odstoupení Jana Čermáka zůstal na první příčce osamocen a s pohodlným náskokem vítězil před Danem Michlem i v neděli. Liqui Moly Racing Team tedy upevnil svoje průběžné vedení i v divizi 2 díky vítězným 40 bodům Marka Rybníčka. Výrazně bodoval i Jiří Špalek, který nastoupil s Mitsubishi Lancer WRC EVO, jenž v sobotním programu skončil na páté příčce a v neděli si polepšil na třetí místo v rámci hodnocení skupiny E2-SH.

Soupeření ve skupině GT se ujal Martin Jerman. Po celý víkend se o první pozici „pral“ s Petrem Vojáčkem. V měření sil italských plnokrevníků Ferrari a Lamborghini uspěl ten v barvách Liqui Moly. Martin Jerman se s Gallardem stále učí a postupné zrychlování ho ve výsledkových listinách posouvá kupředu. V Ústí nad Orlicí se mohl na konci závodního dne dvakrát chlubit trofejí pro vítěze ve skupině GT, když v obou dnech porazil Petra Vojáčka i Jiřího Filingera.

Rodinná dvojice Mitsubishi Lancer se jmenovkou Sajler - Sajlerová reprezentovala LMRT ve skupině N. Filip Sajler chtěl vracet porážku Tomáši Vavřincovi z Náměště, kde ho jeho soupeř dvakrát porazil s rozdílem sekundy. Vyrovnanost této dvojice se přenesla i do Ústí. Vždyť v první závodní jízdě sobotního dne je dělil rozdíl pouhých dvou setin sekundy! ve prospěch Tomáše Vavřince. Filip Sajler cítil, že vítězství je tentokrát nadosah a že má možnost poprvé v letošní sezóně zvítězit. Ale nebyl to jeho závod. Ani napotřetí svého soka nepokořil a s konečnou ztrátou 1,7 sekundy se musel spokojit se druhým místem ve skupině. Ani nedělní závod nebyl Filipovi souzen, když ani tentokrát nestačil na Vavřince. V Ústí nad Orlicí si tak jezdec Liqui Moly Racing Teamu opět připsal dvě stříbra a přidal je k těm z Náměště. Se závodní tratí se potýkala se svým Lancerem EVO X i jeho žena Gabriela. V souboji dvojice dam, která si to rozdala o třetí místo ve skupině, byla v sobotu rychlejší Dominika Benešová. Reparát mohla Gábina složit v neděli, ale proti se postavila technika. Lancer Gabriely Jermanové se rozhodl stávkovat už v tréninku a stejně se zachoval i v závodní jízdě. Znamenalo to tak její předčasné odstoupení.

Sumář výsledků z druhého závodního víkendu Mistrovství České republiky v závodech automobilů do vrchu 2016 pro Liqui Moly Racing Team dopadl pozitivně, podobně jako při úvodním klání v Náměšti. Liqui Moly Racing absolutně triumfoval díky jízdě Davida Komárka a rekordnímu výkonu Marka Rybníčka v divizi 2. Martin Jerman si připsal dílčí prvenství v hodnocení skupiny GT a Filip Sajler veze domů další stříbrný náklad ocenění za výkony ve skupině N. Stejně by rád tým úřadoval i při nadcházejícím víkendu v moravském Šternberku, kde po roce ožije legendární Ecce Homo. Pojede se tam tradiční závod započítávaný do hodnocení mistrovství Evropy i do mistrovství České republiky. Liqui Moly Racing Team už v tuto chvíli plně zbrojí na měření sil s evropskou špičkou a těší se na početné obecenstvo, které jistě nebude ve Šternberku o víkendu 4. - 5. června chybět!

LMRT 01

LMRT 02

LMRT 03

LMRT 04

LMRT 05

LMRT 06

Text a foto: Lukáš Cholasta

Další články

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem vybojovali 17. místo na Rally Dakar 2019
Číst více >

Klymčiw Racing - Dakar 2019

Klymčiw Racing v cíli Dakaru 2019
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Extrémně těžká etapa posouvá naši posádku vpřed na 17. místo
Číst více >

Instaforex Loprais Team

Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem míří stále výš
Číst více >