Cross Olejový průvodce
Triangle

LMRT - Ecce Homo 2015

Ideální závodní víkend má za sebou Liqui Moly Racing Team na legendárním Ecce Homo Šternberk. Závod zařazený do kalendáře mistrovství Evropy se zapsal do historie motorsportu poprvé v roce 1905 a při jubileu 110 let nechybělo na startu početné osazenstvo Liqui Moly Racing Teamu včele s vedoucími muži českého šampionátu, jehož hodnocení bylo pro jezdce LMRT na Ecce Homo 2015 prioritou. Do závodního víkendu ve Šternberku vstupoval po úvodních závodech mistrovství České republiky jako vedoucí jezdec absolutního pořadí David Komárek, jenž zároveň vévodil divizi 3 pro sportovní speciály, stejnou pozici si držel v rámci divize 2 Marek Rybníček a do třetice v divizi 1 držel první pozici Martin Jerman. Liqui Moly Racing Team tedy přijížděl do Šternberka s velmi silnou sestavou, kterou navíc doplnil Filip Sajler ve skupině N a Jiří Špalek ve skupině E2-SC.

Celý tým bral závod ve Šternberku velmi prestižně, stejně jako v předchozích sezónách. Ecce Homo je totiž jediným závodem v České republice, kde se můžou utkat s evropskou špičkou a předvést tak naplno své jezdecké umění před domácím publikem. Letošní ročník byl podpořen velmi kvalitní konkurencí, která nechyběla v ani jedné hodnocené skupině a tak bylo třeba pro dobrý výsledek pořádně šlapat na plyn.

Atmosféru jubilejního ročníku závodu značně podpořilo tropické počasí, které zajistilo ideální podmínky na trati a o skvělý zážitek, jak pro diváky, tak pro jezdce se postarala skvělá organizace závodu. Závodníci se tak mohli naplno soustředit na svůj souboj s časomírou a hledat ten nejlepší způsob k pokoření téměř osmi kilometrového legendárního kopce nad šternberským hradem.

Ve skupině N se musel Martin Jerman a Filip Sajler utkat s patnácti soupeři o možnost vystoupat před domácím publikem na ceněné pódium. Vyrovnanost soupeřů v průběhu celého víkendu dávala šance na dobrý výsledek široké škále jezdců a Martin Jerman měl velkou radost, že právě jemu se podařilo atakovat loňského držitele mistrovského titulu Makedonce Igora Stefanovského už v průběhu tréninků. Ve stejném tempu pokračoval i v závodních jízdách, kde Martin v součtu obou hodnocených jízd, tedy po 16 kilometrech ostré závodní jízdy, zaostal za loňským mistrem Evropy o 2,5 sekundy a za vítězným Jiřím Losem přesně 4 sekundy. Svým výkonem si tak zajistil evropský bronz, což v dané konkurenci bylo skvělým počinem. Martin Jerman byl po závodě nesmírně spokojen s dosaženým časem, jelikož posunul své osobní maximum téměř o 4 sekundy na jednu jízdu! Druhý zástupce Liqui Moly Racing Teamu ve skupině produkčních vozů, Filip Sajler, neměl optimální závodní víkend, i když byl mohutně podporován svojí ženou Gabrielou, toho času na mateřské dovolené. Jedna vynechaná tréninková jízda, kvůli uvolněné hadici od turba, sebrala potřebnou jistotu pro závodní neděli a Filip dokončil závod na Ecce Homo na šesté pozici v hodnocení mistrovství Evropy ve skupině N. Do národního mistrovství si pak připsal body za čtvrté místo.

Podobný scénář jako měl Filip čekal na Ecce Homo na Marka Rybníčka, tedy co se týče problémů v tréninku. Obdobný problém s uvolněnou hadicí od přívodu vzduchu do turba ho zastavil v úvodní jízdě tréninku, ovšem pak už vše pokračovalo dle přání vedoucího jezdce divize 2 v MČR Marka Rybníčka: „Závod na Ecce Homo měl špičkovou úroveň. Tahle krásná trať je nesmírně rychlá a velmi rád zde závodím. Moje auto je ovšem vhodnější na pomalejší charakter trati a tak bylo moje třetí místo v hodnocení skupiny E2-SH maximem, kterého jsem za daných podmínek mohl dosáhnout. Jsem především nadšený z dosaženého času 3:13, což je výrazně vylepšený osobní rekord. Vzhledem k tomu, že hodnocení závodu domácího šampionátu bylo na Ecce Homo mojí prioritou a mě se podařilo získat maximum bodů v rámci divize 2 můžu říct, že jsem splnil svůj cíl ve Šternberku na 100%.“

Mezi absolutně nejrychlejší jezdce v hodnocení Ecce Homo 2015 se zařadili David Komárek a Jiří Špalek. Předurčovalo je k tomu jejich závodní nářadí spadající do hodnocení skupiny E2-SC, která zaštiťuje dvoumístné sportovní prototypy. Jiří Špalek se svojí starší Normou M20F BMW ukázal na šternberské trati, že je v sedačce prototypu závod od závodu blíže svým soupeřům. I on dosáhl na lepší čas než v předešlém roce a s Ecce Homo se tak loučil s dvou sekundovým posunem osobního maxima. Druhá Norma v barvách Liqui Moly Racing Teamu výrazně promluvila do absolutního hodnocení závodu nejen ohnivými „liškami“ vyskakujícími z výfukového potrubí Normy M20FC EVO. Stalo se tak prostřednictvím Davida Komárka, jenž dokázal zkrotit svůj speciál při dvojím výstupu na závodní kopec pod hranicí tří minut (2:59,1 ; 2:58,2). David Komárek zvládl společně s mechaniky vyladit drobné technické problémy se svým vozem, které ho postihly v tréninku a do závodu vyrazil s odhodláním pokusit se o atak na Miloše Beneše. Tento cíl se sice nezdařil, ale v hodnocení skupiny E2-SC dosáhl David skvělého druhého místa za nedostižným Italem Simone Faggiolim a zopakoval tím svůj loňský výsledek. V klasifikaci absolutního hodnocení si ovšem oproti předešlému roku výrazně polepšil díky výborným časům o tři pozice a konečné čtvrté místo bylo tou nejlepší tečkou za účinkováním Liqui Moly Racing Teamu na letošním Ecce Homo.

David Komárek shlížel během závodního víkendu, podobně jako Marek Rybníček, především k hodnocení českého mistrovství, kde v rámci divize 3 zvítězil a body do absolutního pořadí bral za druhé místo, jelikož nestačil na vítězného Miloše Beneše, což i tak upevnilo jeho vedoucí pozici v průběžné tabulce MČR. Hřejivý pocit z dosažených časů ho, ale určitě těší nejvíce...

Členové Liqui Moly Racing Teamu odjížděli ze severu Moravy s dobrým pocitem, jelikož i po tomto závodě drží své pozice zajišťující tu nejvyšší šanci na mistrovské tituly. Další příležitost získat vítězné trofeje bude v polovině července na východě Slovenska, kde se bude opět bojovat o body do českého mistrovství při závodě v Dobšiné. Liqui Moly Racing Team u toho rozhodně nebude chybět.

LMRT 01

LMRT 02

LMRT 03

LMRT 04

LMRT 05

LMRT 06

LMRT 07

LMRT 08

LMRT 09

LMRT 10

LMRT 11

LMRT 12

LMRT 13

LMRT 14

LMRT 15

LMRT 16

LMRT 17

Zdroj: TZ Liqui Moly Racing Team - Ecce Homo Šternberk 2015
Text a foto: Lukáš CHolasta

Další články

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem vybojovali 17. místo na Rally Dakar 2019
Číst více >

Klymčiw Racing - Dakar 2019

Klymčiw Racing v cíli Dakaru 2019
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Extrémně těžká etapa posouvá naši posádku vpřed na 17. místo
Číst více >

Instaforex Loprais Team

Lopraisova Tatra projela obří duny i na pět válců
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem míří stále výš
Číst více >