Cross Olejový průvodce
Triangle

RTR projects - První velké vítězství

Dvanáctihodinovka na známém toskánském okruhu byla prvním evropským závodem prestižní 24h series a druhým letošním. A tým RTR projects ho dokázal opanovat ve velkém stylu. Ve třídě A5 získal napřed pole position v kvalifikaci, pak nejrychlejší kolo v závodě a nakonec došlo i na vytoužené první místo. Úplně se nabízí parafráze „přijel, jezdil, zvítězil“. Vyjma několika málo kol, kdy se před bílo-oranžové BMW M3 GTR dostal tovární Peugeot 208, a jedné kolize s Ferrari druhého českého týmu v závodě všechno fungovalo naprosto skvěle. Fantastický úspěch je i jedenácté místo celkově.

Základ k vítězství položil tým již v průběhu první části závodu v pátek odpoledne. V té době byl jeho největším protivníkem francouzský tým Altran, který do závodu nasadil tovární vůz Peugeot 208. Jeho piloti ale agresivní jízdou poškodili řízení, a tak se týmu RTR povedlo vytvořit pětikolový náskok.

„Sergej na čerstvých gumách zajel nejrychlejší kvalifikaci a Michal pak skvěle odstartoval,“ vzpomíná Tomáš Miniberger. „Po první hodině jsme vedli třídu a byli na těžko uvěřitelném celkovém šestém místě.“

V sobotu ráno se po restartu dařilo jezdcům zajíždět předem stanovené časy a díky bezchybné jízdě každého z nich svůj náskok neustále navyšovat. V průběhu dopoledne pak francouzský tým potkaly další nepříjemnosti a v boxu číslo 8 se pomalu začalo pomýšlet nejen na umístění na pódiu, ale dokonce rovnou na umístění na stupínku nejvyšším.

„Měl jsem kontakt s rychlejším Ferrari, dostali jsme ránu na zadní kolo. Zatrnulo ve mně, ale nakonec byl poškozený jen ráfek a pneumatický systém zvedání auta,“ vzpomínal po závodě Sergej. „Zdejší okruh je velmi náročný na techniku, pneumatiky vydržely maximálně tři hodiny, i fyzicky to bylo hodně vyčerpávající,“ doplňuje Michal Vítek.

Nicméně díky pohodlnému náskoku došlo k úpravě strategie a v poslední čtvrtině závodu se jelo převážně na jistotu. Tým v závěrečné fázi závodu nerozhodila ani neplánovaná zastávka v boxech, kterou si vyžádala výměna brzdových destiček, a po dvanácti hodinách tak Tomáš Miniberger protnul cílovou pásku na prvním místě ve třídě a jedenáctém místě absolutně.

„Auto drželo. Překvapily nás jen ty brzdy, které třeba v Dubaji vydržely víc než dvanáct hodin. Uvidíme, až auto doma rozebereme na prvočinitele, ale zdá se, že všechny úpravy byly k dobru věci,“ hlásil spokojený týmový inženýr Karel Knop. „Před závodem jsme taky nechali zkontrolovat motor, který má za sebou už dvě čtyřiadvacítky, jednu dvanáctku a pak několik testování. I díky tomu, že používáme kvalitní maziva Liqui Moly, je všechno v naprostém pořádku a ani v Mugellu jsme nezaznamenali žádné problémy.“

V průběhu oněch dvanácti hodin urazil vůz přezdívaný BIG GUN 314 závodních kol. To představuje téměř 1647 kilometrů koncentrace, nasazení a odhodlání udělat vše pro dobrý výsledek. A ještě jedna zajímavost – průměrná rychlost za celý závod včetně výměn pneumatik, střídání, tankování a oprav byla neuvěřitelných 136,69 km/h!

Tomáš Miniberger: „Závod v Dubaji, po kterém jsme cítili trochu zklamání, nás v mnohém poučil. Po návratu auta jsme měli na přípravu minimum času, navíc jsme potřebovali změnit pár věcí, které nefungovaly tak, jak jsme si přáli. Kluci to však zvládli naprosto skvěle a stejně tak i celá naše posádka. Vážím si toho, že i když jsme všichni sportovci a závodníci, tak že nejede každý sám za sebe, ale za celý tým. Když má první pilot nové pneumatiky, tak ten druhý si může být jistý, že i on na nich svůj stint zvládne. Ego jde stranou. Z vítězství v Mugellu mám pochopitelně velkou radost a chtěl bych za to poděkovat celému týmu a stejně tak i partnerům a fanouškům, kteří nás neustále podporují.“

Michal Vítek: „Nejlepší výsledek mé dosavadní kariéry! Je to jedinečný pocit, byl to krásný, ale hodně vyčerpávající závod. To, že byl rozdělený na dvě části, bylo něco úplně nového a po svém prvním stintu jsem se docela bál, jak se dá tělo do druhého dne dohromady. Kromě perfektní práce celého týmu musím pochválit i zdejší traťové komisaře, kteří zlikvidovali každý problém během chvíle. Perfektní bylo i zázemí. A ještě jedna věc… Konkurenční tovární tým Peugeotu jel naprosto brilantně, tvrdě a skvěle. Škoda že se jim rozbilo auto, mohl to být boj do posledního kola.“

Sergej Paulavets: „Byl to další fantastický závod a já jsem moc rád, že jsem u toho mohl být. Všichni tady odvedli naprosto perfektní práci a oproti závodu v Dubaji nám přálo i tolik potřebné štěstí. Jsem nadšený, co jsme dokázali, že jsme to zvládli takticky i jezdecky. Všichni tři piloti jsme jezdili v jedné vteřině, auto fungovalo naprosto brilantně a byli jsme schopni neustále reagovat na vývoj závodu.“

Odkazy:
Oficiální web závodu: http://www.12hitaly.com/
Oficiální facebook týmu : http://www.facebook.com/RTRprojects
Sledujte nás online! Přístupné i těm, kteří nemají fb profil!

RTR 01

RTR 02

RTR 03

RTR 04

RTR Projects, a.s.

Další články

Tomáš Ouředníček

Vítězství pro Ouředníčka a Křípala na Hungarian Baja
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem opět míří do Maďarska
Číst více >

Drotár Autošport

Igor Drotár v úspešnom boji o Jankov vŕšok
Číst více >

LIQUI MOLY

LIQUI MOLY na GP České republiky v Brně
Číst více >

Liqui Moly Racing Team

Marek Rybníček vybojoval v polské Limanowé důležité evropské body
Číst více >