Cross Olejový průvodce
Triangle

OKKART - Cheb - 25.-27.04.2013 - 1. závod KC&PAČR

OKKART 01

O UPLYNULÉM VÍKENDU SE V CHEBSKÉ KARTARENĚ YPSILONKA ODJEL PRVNÍ ZÁVOD SERIÁLU KARTING CUP. POPRVÉ V HISTORII SE ODJEL VYTRVALOSTNÍ ZÁVOD HONDA ENDURANCE POD ZÁŠTITOU AUTOKLUBU MORAVSKÁ TŘEBOVÁ. VŠECHNY POSÁDKY TEAMU OKKART SKONČILY V TOP TEN, NEJLEPŠÍMI BYLI BRONZOVÍ WASABI RACING MARANELLO. V NEDĚLNÍCH SPRINTECH ZVÍTĚZIL PAVEL MÜLLER, PETR KOCIÁN BYL TŘETÍ. V HODNOCENÍ POHÁRUAČR ZVÍTĚZIL ROVNĚŽ PAVEL MÜLLER, KDYŽ PETRA KOCIÁNA VYHOUPLO ODLIŠNÉ BODOVÁNÍ NA DRUHOU POZICI.

OKKART 02

Ačkoliv byl vytrvalostní závod přesunut z mistrovského víkendu do víkendu Karting Cupu, na jeho čase v sobotní podvečer se nic nezměnilo. Pro úvodní závod v Chebu byla jeho délka zkrácena na dvě hodiny. Jelikož se jednalo o první vytrvalostní závod sezóny, o postavení na startu rozhodoval měřený trénink. V něm si nejlépe vedl Pavel Müller, když si pro nedělní sprint vyjel druhé místo, ale pro vytrvalostní závod to pro posádku AP Kart Racing znamenalo pole position. Páté místo do vytrvalostního závodu vyjel David Matějů z posádky Kart 33. Ze sedmého místa do vytrvalostního závodu startovala posádka Wasabi Racing Maranello, když Petr Kocián získal rovněž sedmé místo do nedělního sprintu. V prvních stintech vytrvalostního závodu, kterého se celkem zúčastnilo 17 týmů, startovali Andrew Schmid (AP Kart Racing), David Matějů (Kart 33) a Ondřej Kočka (Wasabi Racing Maranello), který pro chebský závod zaskočil za Aleše Burgera. Posledně jmenovaný předvedl fantastický start, když do druhé zatáčky již jel jako druhý a o kolo později se dostal do vedení. Po dovu kolech se propadl zpět na druhou příčku. Po čtvrt hodině závodu byl vystřídán Kociánem. O chvilku později do boxů dorazil Matějů, kterého střídal Jiří Petera. Následného výjezdu Safety Kartu využil tým AP Kart Racing, když Schmida vystřídal Müller. Jiří Petera s Davidem Matějů zaslouží velkou pochavlu a uznání, protože i přesto, že se jedná o ryze amatérskou posádku, dokázali držet krok s těmi nejlepšími. Vzhledem k pravidlům museli všichni "startovači" ještě zpět za volant. Ondřej Kočka se logicky vracel do motokáry první, chvilku za ním opět David Matějů a poté i Andrew Schmid. Andrew se vrátil na třetí pozici, pár metrů před Ondřeje Kočku. Ten však dokázal v závěru ztrátu stáhnout a úspěšně zaútočit na svého týmového kolegu. Pořadí v cíli tedy bylo následující: 3. místo - Wasabi Kart Maranello (Petr Kocián, Ondřej Kočka/Maranello RS10), 4. místo - AP Kart Racing (Pavel Müller, Andrew Schmid/Maranello RS10), 7. místo - Kart 33 (Jiří Petera, David Matějů/Maranello RS9).

OKKART 03

Do nedělní první jízdy šel z druhého místa Pavel Müller a jako sedmý startoval Petr Kocián. Mezi dvaceti startujícími v nedělních sprintech nebyl ani jeden jezdec z naší třetí vytrvalostní posádky. Pavel Müller svůj premiérový start z první řady nezvládl a pro vyjetí z kóje si vysloužil třísekundovou penalizaci. Cílem projel jako třetí, ale po přičtení penalizace skončil na místě pátém. Hned za ním protnul šachovnicovou vlajku Petr Kocián, který se tak posunul na třetí místo. Dle nového pravidla Autoklubu ČR do druhé jízdy jízdy startovala levá a pravá řada obráceně a Pavel šel tak z Pole Position, zatímco Petr Kocián si pohoršil na osmou pozici. Start se Pavlovi příliš nepovedl, když se propadl na třetí místo. To mu po několika soubojích patřilo také v cíli. Petr odstartoval dobře, ale v jedné ze zatáček zachyboval a roztočil se. Ze zadních pozic se probíjel zpět a v cíli mu patřilo sedmé místo. V součtu měřeného tréninku a dvou bodovaných jízd patřilo na roštu třetí jízdy (superfinále) Pavlovi místo třetí a Petrovi místo šesté. Pavel se již poučil ze dvou předchozích startů a ze druhé zatáčky odjížděl jako druhý. Jezdci ve vedoucí skupině si své pořadí několikrát prohodili. Mezi nimi byl samozřejmě i Petr Kocián. V cíli jim patřila stříbrná a bronzová pozice, přičemž lepším z nich byl Pavel Müller. Vzhledem k tomu, že část závodu se odehrála pod žlutými vlajkami a jezdci se skutečně několikrát předjeli, do konečných výsledků zasáhla pravidla. A ta byla nemilosrdná pro vítěze třetí bodované jízdy, který dostal desetisekundovou penalizaci právě za předjíždění pod žlutými vlajkami. Naše jezdce to tedy posunulo do čela třetí bodované jízdy, která byla jako superfinále rovněž klíčová pro hodnocení Poháru AČR. Pavel Müller tedy zvítězil před druhým Petrem Kociánem. V součtu třech jízd pak byl jako vítězem Karting Cupu vyhlášen rovněž Pavel Müller, když u Petra se projevila chyba v druhé jízdě a propadl se na místo třetí.

OKKART 04

Za TEAM OKKART dále startovali sourozenci Pytlíkovi. Mladší Marek si odbíjel premiéru v Mini 60 a starší Martin startoval ve třídě KFJ, rovněž premiérově. Vzhledem k tomu, že oba seděli v motokáře teprve druhý víkend, nelze jejich výsledky oproti soupeřům nikterak hodnotit. Přes zimu se závodně věnovali alpskému lyžovaní a motokárová sezóna pro ně začíná tedy až nyní, zatímco ostatní již mají najetý velký počet kilometrů. Oba si však zaslouží pochvalu za značný progres oproti soustředění, zejména pak Marek, který bojuje s hmotnostním znevýhodněním. Martin byl v Mýtě zdatným soupeřem pro jezdce s pomalejší motokárou, kterým nyní ale ujel o více než půl kola.

OKKART 05

OKKART 06

OKKART 07

Dalším závodem je první podnik Mistrovství ČR o následujícím víkendu (rovněž v Chebu), kde se v barvách TEAMu OKKART představí:
KF - Ondřej Kočka (1), Václav Šafář (14)
KFJ - Tomáš Václavík (3), Martin Pytlík (47)
Mini 60 - Marek Pytlík (47)
EasyKart 60 - Lucie Šafářová (6)

Press Office
OKKART MARANELLO RACING

Další články

Drotár Autošport

Igor Drotár dvakrát druhý na Oždianskych serpentínach
Číst více >

Drotár Autošport

Igor Drotár: z moravských polí na Oždianske serpentíny
Číst více >

Liqui Moly Racing Team

Mokrý Glasbach novou zkušeností pro Liqui Moly Racing Team
Číst více >

Liqui Moly Racing Team

Poháry pro Liqui Moly Racing Team z evropského závodu ve Šternberku
Číst více >

Drotár Autošport

Igor Drotár s plnou dávkou bodov na Šternberku
Číst více >