Cross Olejový průvodce
Triangle

LMRT - Prachatice 2016

Domácí scéna závodů do vrchu se s blížícím se koncem léta chýlí rovněž ke svému závěru a dvojzávod v Prachaticích byl tím předposledním z letošního kalendáře Mistrovství České republiky. Tým Liqui Moly Racing nemohl při tomto podniku chybět, vždyť jeho jezdci hájili vedoucí pozice v rámci dvou samostatných divizí i v hodnocení celkovém. Liqui Moly Racing Team směřuje své ohnisko zájmu právě na úspěch v domácím mistrovství a tak není divu, že v Prachaticích nastoupil v plné jezdecké sestavě. V divizi 1 odstartovala v Prachaticích rodinná dvojice Sajlerových s tradičními Mitsubishi Lancer. Ale nebyl to jejich nejlepší víkend, respektive jejich techniky. Filip se sice v sobotním krásném souboji s Tomášem Vavřincem prosadil na první pozici a mohl tak oslavit své první letošní vítězství v rámci skupiny N, ale radost mu kalily technické potíže jeho manželky Gabriely, které ji předčasně vyřadily ze sobotních závodních bojů. Nedělní průběh závodních jízd měl pro tuto dvojici v barvách Liqui Moly ještě horší scénář, když v obou případech zastavila jejich jízdu porouchaná převodovka, takže ani jeden z manželského páru závod nedokončil.

Smolný víkend svých rodinných příslušníků sledoval Martin Jerman, který ovšem ve skupině GT se svým Lamborghini Gallardo bojoval zcela bez problémů a s přehledem ovládl oba závodní dny, kdy shodně zdolal Ferrari Petra Vojáčka a dvojím vítězstvím dovršil osmé prvenství z osmi možných v letošní sezóně. Martinova letošní sezóna je především o učení s novou technikou, která ho čím dál více poslouchá dle jeho představ a tento pokrok šel poznat i předešlý víkend, kdy spolu s Markem Rybníčkem reprezentovali v německém Glasbachu při závodě Mistrovství Evropy. Oba si shodně v těžké konkurenci připsali body za třetí místo ve svých skupinách a potvrdili svoji kvalitu i mezi evropskou elitou. Stejně tak se chtěli ukázat na domácí půdě v Prachaticích, kde jak již bylo uvedeno, Martin Jerman vítězil v obou dnech. To samé platí pro Marka Rybníčka, který se Prachaticích prezentoval stejnými výkony a navíc přidal pokoření traťového rekordu, který v Prachaticích držel od roku 2014 právě on. Posun časové hranice o 3 sekundy a dvě prvenství ve skupině i divizi 2, to bylo „vysvědčení“ Marka Rybníčka z šumavského závodu. Matematika bodování mistrovství navíc s předstihem přisoudila Markovi a jeho Fordu Fiesta WRC EVO zisk mistrovského titulu, jak v hodnocení skupiny E2-SH tak i v divizi 2. Jak hodnotí Marek svoji letošní cestu za titulem?: „Letos jsme představili nový vůz, který splnil naše očekávání. Vyrazili jsme do sezóny s myšlenkou na obhájení mistrovského titulu i s plánem objevit se ve větším počtu závodů Mistrovství Evropy. K naší spokojenosti jsme se prosadili jak v evropské konkurenci, tak se nám dařilo i při obhajobě domácího mistra. Závod v Prachaticích jsme pojali jako vlastní boj o co nejlepší čas, který jsem proměnil v nový rekord, to je i zároveň důkazem s jak skvělým vozem jsem měl možnost letos startovat. Velké díky patří nejen týmu Komvet Racing, který Fiestu připravoval, ale samozřejmě i všem mým obchodním partnerům, sponzorům a rodině.“

O nejrychlejší časy se na Líbinském sedle nedaleko Prachatic starali v průběhu závodního víkendu jezdci sportovních prototypů. Liqui Moly Racing Team měl v královské divizi 3 hned dvojí zastoupení, když vedoucího muže průběžného pořadí Davida Komárka doplnil Jiří Špalek. Oba se představili s Normami M20 s turbomotory Mitsubishi pod kapotou. Zatím co David Komárem se s touto pohonnou jednotkou prohání po českých kopcích už delší čas, Jiří se s novým motorem svezl jen na slovenské Dobšiné. V Prachaticích si tak zvykal na nový agregát a šlo mu to velmi dobře. V sobotu završil závod jako čtvrtý v absolutním pořadí a nedělní závod dojel na třetí příčce v celkovém hodnocení závodu. Rychleji si s kopcem u Prachatic poradil jen Dušan Nevěřil a David Komárek. Tato dvojice se postarala o krásný souboj o celkový triumf v závodech po oba dny a tentokrát to dopadlo nerozhodně. David Komárek dominoval v sobotním programu, když si první příčku v divizi 3 i ve skupině E2-SC zajistil dvou sekundovým náskokem před Dušanem Nevěřilem. Do nedělního programu dokonce vstoupil posunutím absolutního traťového rekordu na hodnotu 1:35,35 a vše vypadalo na zopakování sobotního výsledku. Do hry ale vstoupily nečistoty na trati, na kterých zvolil David opatrnější tempo. To bylo ale až příliš pozvolné oproti Dušanu Nevěřilovi, který se v neděli nakonec posunul před jezdce Liqui Moly Racing. Ani tato situace už ale nezmění nic na konečné podobě letošního hodnocení v divizi 3 i v hodnocení absolutním. Absolutním mistrem České republiky se totiž stává v letošní sezóně opět David Komárek a po roce tak zároveň obhajuje mistrovský titul i v pořadí divize 3.

Závěrečný podnik domácího šampionátu je naplánován na konec srpna, kdy Mistrovství České republiky završí závod v moravském Bratrušově u Šumperka. V závěrečném podniku nebude chybět ani Liqui Moly Racing Team v čele s již jistými mistry vrchařského sportu.

LMRT 01

LMRT 02

LMRT 03

LMRT 04

LMRT 05

LMRT 06

LMRT 07

LMRT 08

LMRT 09

LMRT 10

LMRT 11

Foto a text: Lukáš Cholasta

Další články

Tomáš Ouředníček

Vítězství pro Ouředníčka a Křípala na Hungarian Baja
Číst více >

Tomáš Ouředníček

Ouředníček s Křípalem opět míří do Maďarska
Číst více >

Drotár Autošport

Igor Drotár v úspešnom boji o Jankov vŕšok
Číst více >

LIQUI MOLY

LIQUI MOLY na GP České republiky v Brně
Číst více >

Liqui Moly Racing Team

Marek Rybníček vybojoval v polské Limanowé důležité evropské body
Číst více >