Cross Olejový průvodce
Triangle

TATRA BUGGYRA RACING - TATRA PHOENIX

Závodní tým TATRA BUGGYRA RACING společně s automobilkou TATRA TRUCKS představí v rámci evropského závodu tahačů Czech Truck Prix nový závodní speciál TATRA PHOENIX, který je postaven a připravován pro Rallye DAKAR 2016.

Ve dnech 29. -30. 8. se na „domácí půdě“ závodního týmu BUGGYRA Racing, mosteckém Autodromu, jede pod záštitou hejtmana Ústeckého kraje, Oldřicha Bubeníčka, evropský závod tahačů. U této příležitosti proběhne v sobotu, 29. 8., v 11:30, slavnostní křest nového závodního speciálu TATRA PHOENIX.

„Vzhledem k tomu, že si v roce 2016 připomeneme 30. výročí prvního startu vozidla na Rallye, tehdy ještě, Paříž – Dakar, bereme to jako určitý symbol, který navazuje na úspěšnou závodní historii, která rokem 1986 začala“ uvádí Jiří Kašpárek, vedoucí marketingu kopřivnické automobilky a doplňuje, že „v souvislosti s 30. výročím připravuje TATRA TRUCKS řadu akcí, které tuto historii připomenou.“

„Nová „dakarka“ vychází z modelové řady TATRA PHOENIX Euro 6, s tím, že sériový motor je nahrazený odzkoušenou závodní pohonnou jednotkou Gyrtech, která je určena pro nejtěžší dálkovou rallye světa. Stejně tak je nahrazena i převodovka. Kabina, řízení a přední část nosné roury je ale např. naprosto shodná se sériovým provedením modelové řady TATRA PHOENIX Euro 6“ uvádí Radomír Smolka, technický ředitel TATRA TRUCKS a konstruktér mnoha dakarských speciálů.

Úkolem nového speciálu na Rallye DAKAR 2016 bude plnohodnotně doplnit týmového kolegu Martina Kolomého jedoucího s Tatrou 815 a společně vytvořit spolupráci, která povede k posílení snahy týmu Tatra Buggyra Racing v honbě za dakarským beduínem. I přes maximální připravenost a zkušenost posádky nového vozu ve složení Jaroslav Valtr (dvojnásobný mistr České republiky OffRoad Maratonu), Josef Kalina (trojnásobný vítěz Rallye Dakar) a nováček Jiří Stross, je speciál TATRA PHOENIX zcela nové generace a teprve na začátku zátěžových testů. Část podvozku a mnoho technologických prvků vychází z prověřeného speciálu Tatra 815 Martina Kolomého, nicméně celkový koncept prošel zásadními evolučními změnami. Přestože do odjezdu na Dakar 2016 plánuje tým Tatra Buggyra Racing s oběma vozy rozsáhlý testovací program, který vyvrcholí týdenním závodem ze seriálu mistrovství světa v Rally Cross Country v Maroku začátkem října, několik klíčových komponentů je teprve na začátku testu životnostních cyklů, které zásadně prověří až slavný závod na jihu Ameriky.

Před českou stájí BUGGYRA RACING je domácí podnik na mosteckém autodromu. Adam Lacko a David Vršecký se budou snažit navázat na skvělé výsledky z domácího podniku mistrovství Evropy tahačů z loňského roku, což byl vítězný double. Průběžně druhý Lacko aktuálně ztrácí na vedoucího Norberta Kisse z Maďarska 71 bodů. "Porazit se dá každý. Když při nás bude stát štěstí a on bude mít smůlu, tak je reálné i vyhrát," naznačil Lacko, že boj o titul nevzdává. Davidu Vršeckému patří před mosteckým podnikem čtvrtá pozice. „Naše letošní výsledky jsou předzvěstí skvělé podívané, na kterou tímto zvu všechny naše fanoušky a věřím, že jim minimálně zopakujeme loňský zážitek,“ připomíná David vítězné tažení poslední mostecké jízdy. Zásluhou obou jezdců je tým BUGGYRA RACING v čele hodnocení poháru konstruktérů.

Spolupráce automobilky TATRA TRUCKS, a.s. s týmem TATRA BUGGYRA RACING
TATRA TRUCKS spolupracuje s TATRA BUGGYRA RACING od roku 2014, kdy se na základě výběrového řízení stala oficiálně podporovaným týmem. Rallye DAKAR 2015 přinesla kromě umístění speciálu T815-2 4x4 „Fat Boy“ na celkovém 7. místě v kategorii kamionů také mnoho cenných poznatků v testování komponent, které jsou postupně implementovány do sériové výroby.

Dohodě mezi oběma stranami předcházelo výběrové řízení, ve kterém TATRA TRUCKS hodnotila projekty a záměry několika závodních týmů. Obchodně marketingovým záměrům automobilky už podruhé vyhověl nejlépe návrh TATRA BUGGYRA RACING. Na příznivém hodnocení se podepsaly i výsledky letošního Dakaru, které potvrdily trend stoupající kvality a síly týmu.

Stav ME tahačů 2015 po Nürburgringu:

Individuální šampionát:
1. Norbert Kiss (Maďarsko/MAN) 319
2. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 248
3. Jochen Hahn (Německo/MAN) 225
4. David Vršecký (Česko/Buggyra) 198
5. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 191
6. René Reinert (Německo/MAN) 123

Pohár konstruktérů:
1. Buggyra (Buggyra, Lacko/Vršecký) 466
2. OXXO/Lion (MAN, Kiss/Janiec) 441
3. Team Reinert (MAN, Hahn/Reinert) 362

Buggyra 01

Buggyra 02

Buggyra 03

Foto: BUGGYRA 2015
Zdroj: Buggyra press 2015 - 06 Most - Nový závodní speciál TATRA PHOENIX na Czech Truck Prix v Mostě

Další články

Mičánek Motorsport

Mičánek Motorsport powered by Buggyra na Hungaroringu
Číst více >

Drotár Autošport

Igor Drotár sa teší na jubilejné Košice
Číst více >

Mičánek Motorsport

Mičánek Motorsport powered by Buggyra
Číst více >

Tomáš Ouředníček

7 válců na pódium nestačí
Číst více >

Drotár Autošport

Posledný kopec 2019 s vicemajstrom Igorom Drotárom
Číst více >