Cross Olejový průvodce
Triangle

LIQUI MOLY RACING TEAM

Český šampionát v závodech automobilů do vrchu zamířil ke své další zastávce, tentokrát na legendu českých vrchů do Ústí nad Orlicí, kde se konal pátý a šestý podnik sezóny. Ústeckou 21‘ samozřejmě nemohl vynechat tým Liqui Moly Racing, který se ve východních Čechách představil v kompletní sestavě. Ve všech vypsaných divizích tak měli olejáři své zastoupení.

Lancery pod vedením Gábi a Filipa Sajlerových sice během závodního víkendu vymetaly při limitní jízdě okolní příkopy seč to šlo, ale na zkušenější soupeře Jaromíra Malého a Tomáše Vavřince to tentokrát nestačilo. Jejich velké úsilí ale bylo patrné z dosahovaných časů na první dvojici neztráceli během sobotní dne příliš. Jejich sobotní jízdy se tak především proměnily v partnerský souboj, kde byl rychlejší Filip a obsadil tak třetí příčku ve skupině N. Gabča si vyrovnanými časy zajistila pozici čtvrtou. Pro neděli si Sajlerovi chtěli připravit lepší strategii pro boj o lepší výsledek, ale Filipa zastavily technické potíže a jeho manželka se i přes vylepšený čas dokázala posunout na konečnou třetí příčku, kterou ji přenechal Filip po zmíněných problémech.

Celý tým Liqui Moly Racing si užíval skvělého závodního víkendu v Ústí, který se pořadatelsky velmi vydařil. Závod si užíval i pilot Lamborghini Gallardo, Martin Jerman. Se svým vozem prioritně startuje v mistrovství Evropy, ale na Ústecké 21‘ nechyběl. V sobotu bojoval o první místo v divizi 1 s Lukášem Vojáčkem, ale nakonec z toho byla druhá příčka. Tento stav se ale podařilo Martinovi obrátit a v neděli si připsal vítězství v rámci divize 1 a samozřejmě ve skupině GT.

V České trofeji, tedy vypsaném pohárovém závodě, zastupoval LMRT Petr Lisa s Caterhamem. Jeho rychlost s tímto krásným strojem se proměnila v sedmé respektive osmé absolutní místo v rámci dvou odjetých závodů během víkendu v Ústí nad Orlicí.

Pořádnou porci adrenalinu vyprodukoval při závodě pod Androvým chlumem Marek Rybníček. S Fiestou WRC EVO se oba závodní dny naháněl s Danem Michlem. Jejich monstra v úpravě skupiny E2-SH patřila k nejrychlejším strojům startovní listiny a dosahované časy tomu odpovídaly. Marek se v sobotním závodě rval urputně o svůj úspěch a toho dosáhl. S rozdílem 0,2 sekundy dokázal porazit svého rivala a zakončit vítězně první soutěžní den. Hodnota 1:59,11 pro něho navíc znamenala vylepšení osobního maxima. S podporou dobře fungující Fiesty vyrážel do nedělního programu. Už v tréninku se vyrovnal závodnímu času ze soboty a když v první závodní jízdě opět překonal své osobní maximum na 3660 metrů dlouhé trati, myslel na zopakování sobotního vítězství. Dan Michl ale našel ještě rychlejší způsob, jak dosáhnout cílové mety a s náskokem méně 0,2 sekundy se ujal vedení. Velký víkendový souboj nakonec skončil remízou. Stejně jako Marek kraloval v sobotu, zvítězil s těsným náskokem v nedělním závodě Dan Michl: „Byl to úžasný zážitek. S Danem jsme byli vyrovnaní a rozhodly maličkosti. Oba jsme zvládli pokořit toho druhého a třeba se náš souboj rozhodne až na Ecce Homo, které bude následovat. V Ústí mi hodně vyhovuje profil tratě, je to jako stavěné na můj speciál. Fiesta po čas celého víkendu fungovala úžasně, mohl jsem se na ni plně spolehnout. Velké díky samozřejmě patří také mechanikům, kteří takto vůz připravili.“

Liqui Moly Racing Team byl vidět i na samotné špici, mezi sportovními prototypy. Turbo Normy Jiřího Špalka a Davida Komárka se snažily najít recept na Miloše Beneše. Jiří Špalek si užil závodění především v neděli, kdy se mu podařilo najít vhodné nastavení podvozku jeho speciálu. Po sobotním šestém místě v divizi 3 se v neděli posunul na příčku pátou. Davidovi Komárkovi se podařilo sekundovat Miloši Benešovi, jehož Osellu proháněl po čas celého víkendu. Jejich souboj byl ozdobou celého závodního víkendu. Nasazení Miloše i Davida bylo obrovské. Oba jezdci na čele se blížili už v tréninku magické hranici 1:50, což pro Ústí představuje blízký čas rekordu tratě. David se v závodě posunul na samou hranici pokoření této mety, ale ani to nestačilo na absolutní prvenství. To ve svůj prospěch uzmul Miloš Beneš s konečným náskokem 2.5 sekundy po dvou jízdách. David Komárek se pokoušel o odplatu během nedělního závodu, ale ani v neděli se mu nepodařilo zkrotit svoji Normu pod čas Miloše Beneše, který Davida dvakrát pokořil. Na Ústecké 21‘ si nicméně připsal Liqui Moly Racing Team dvojí druhé místo v absolutním pořadí a dvojí prvenství ve skupině E2-SC díky skvělým výkonům Davida Komárka.

Ústecká 21‘ ukázala připravenost Liqui Moly Racing před vrcholem domácího šampionátu, který bude následovat při slavném závodě Ecce Homo ve Šternberku, kde se rovněž pojede závod mistrovství Evropy. Reprezentanti LMRT tak budou mít ve Šternberku prostor ke změření sil s domácí i evropskou špičkou.

Text a foto: Lukáš Cholasta / Tisková zpráva Liqui Moly Racing Team - TZ 05 / 2017