Cross Olejový průvodce
Triangle

LIQUI MOLY RACING TEAM

LIQUI MOLY RACING UPEVNIL SVÉ POZICE V HODNOCENÍ DOMÁCÍM ŠAMPIONÁTU

Byl to zvláštní závod, podmínky na trati nedovolovaly závodit v rozumné míře o nejvyšší příčky přesto byla atmosféra závodu skvělá a dala připomenout někdejší slávě závodů mistrovství Evropy. Liqui Moly Racing se na dalším závodě MČR opět neztratil a veze cenné body do hodnocení domácího šampionátu…

Letní část letošní sezóny domácího šampionátu závodů automobilů do vrchu zavede Liqui Moly Racing Team na Slovensko. Budoucí dva závody s historií čítající závody evropského šampionátu samozřejmě lákají jezdeckou sestavu LMRT, protože se jedná o Pezinskou Babu a Dobšinský kopec. Zatímco v Dobšiné se bude teprve závodit, tak na Pezinské Babě se již letošní závod konal. Baba byla ještě nedávno součástí evropského kalendáře, než pořadatelství převzala východoslovenská Dobšiná. Trať u Pezinku poznamenala v nedávné době silná dopravní zatíženost, která trať poškodila a nějakou dobu se tam nezávodilo. Nyní se pořadatelé snaží o návrat slavné vrchařské tratě do někdejších kolejí. Letos se jim podařilo uspořádat mezinárodní podnik, kde mimo slovenskou špičku startovali i přední čeští vrchaři v čele s Liqui Moly Racing, tedy vedoucími jezdci svých divizí Davidem Komárkem a Markem Rybníčkem s nimiž na Slovensko odcestovali Martin Jerman a Jiří Špalek.

Hledat rychlost na trati podle dřívějších zkušeností bylo složité, i přes snahu organizátorů se nepodařilo dát 100% do pořádku povrch tratě, který byl hodně nerovný. „Podmínky jsou opravdu náročné. V místech, kde jsme před lety drželi vůz v maximální rychlosti se musí ubírat, kvůli odskakujícímu podvozku. Budeme po celý víkend hledat ideální nastavení, stejně jako soupeři,“ hlásil po seznámení s tratí David Komárek. Organizační stránku závodu tým naopak hodnotil jako perfektní.

Formát závodního víkendu byl rozdělen na dva samostatné závody. Jezdci tak měli šanci na zisk další dvojité porce bodů do hodnocení šampionátu. Marek Rybníček se tím mohl velmi přiblížit k možnosti zisku mistrovského titulu v divizi 2. Náměšťský pilot měl z celého týmu se svojí Fiestou WRC EVO Komvet, díky dispozicím svého speciálu, asi nejlepší podmínky pro pokoření náročné tratě. U prototypů Davida Komárka i Jiřího Špalka se s nízkými podlahami jejich prototypů a technickými možnostmi podvozků dalo očekávat více kompromisů. Lépe na tom nebyl ani Martin Jerman se supersportem Lamborghini. Ovšem ani Markovi se nedařilo dostatečně naladit podvozek jeho siluety a ve skupině cestovních vozů volných úprav musel tvrdě bojovat o post nejrychlejšího jezdce víkendu.

Už od tréninkových jízd se rozhořel těsný souboj trojice Věroslav Cvrček, Igor Drotár a Marek Rybníček. Trio vozů podobných koncepcí s pohonem všech kol se utkalo v sobotním úvodním dni o post nejrychlejšího stroje se střechou. Hned úvodní jízda rozhodla o výsledku, protože závodní jízda s pořadovým číslem byla po odpoledním dešti zrušena. Marka tak od vítězství dělilo pouhých 6 desetin sekundy za vítězným Cvrčkem: „Myslím, že za daných podmínek jsem předvedl své maximum. Musíme pro zítra najít optimálnější nastavení. Trať je velmi rychlá a musí se volit kompromis mezi nastavením pro rychlé pasáže a pro rozbité a uskákané úseky. Věroslav i Igor už zde jeli se svými speciály loni, takže mají více zkušeností. Dnes jsme si perfektně zazávodili, škoda druhé jízdy, kde už jsem neměl možnost odpovědět. Zítra se snad trochu zrychlíme a vrátíme našim soupeřům porážku.“

Stejně jako Marek bojoval o první pozici i David Komárek. S prototypem Norma M20FC Komvet se i on seznamoval s nástrahami pezinské tratě. S Normou se snažil i on najít nejrychlejší a zároveň bezpečnou cestu do cíle. V cestě mu ale stála Norma Dušana Nevěřila, s níž se Davidův soupeř dokázal lépe přizpůsobit daným podmínkám. V sobotním zkráceném programu si David připsal cenné body do hodnocení divize 3 i absolutního hodnocení MČR za druhé místo. Podobné potíže s neposlušným vozem se nevyhnuly ani třetímu nejrychlejšímu prototypu úvodního dne. Jiří Špalek si na Babě vyjel sobotním výkonem třetí příčku za Dušanem Nevěřilem a Davidem Komárkem.

Po čas celého víkendu dostávaly závodní stroje týmu Liqui Moly Racing pořádně zabrat a zvlášť Gallardo Martina Jermana. Velké rány do podvozku od nerovností mu nedovolovaly držet potřebnou rychlost a dvě druhá místa v obou závodních dnech v hodnocení divize 1 mu alespoň trochu vynahrazovala dvě zlata v hodnocení skupiny GT. Černé Gallardo v barvách Liqui Moly Racing si bude jistě chtít spravit chuť v blížícím se závodě mistrovství Evropy v polské Limanowě, kde se bude Martin pokoušet o další dobrý výsledek v evropském šampionátu už tento víkend.

Nedělní den nepřinesl týmu odlišných výsledků. Jezdci týmu se samozřejmě snažili stáhnout zajeté časy ze soboty, což se dařilo, ale soupeři rovněž zrychlili. Marek Rybníček opět svedl těsný souboj s Věroslavem Cvrčkem, kterému ve dvou nedělních jízdách přinesl celkový rozdíl 1,3 sekundy prvenství. „Opět prohraný souboj po těsné bitvě. I tak velká spokojenost s výsledkem. Byli jsme konkurenceschopní a výsledky slovenského závodu mě hodně přiblížily k triumfu v divizi 2“, radoval se z dosaženého úspěchu Marek Rybníček. Důležitý krok k udržení vedoucí pozice v šampionátu udělal i David Komárek, který rovněž zopakoval druhou příčku mezi prototypy i v celkovém hodnocení. „Dušan byl tento víkend k neporažení. Nepodařilo se mi najít správné nastavení pro tuto trať a nebylo mu možné konkurovat. Dvě stříbra se ale budou v celkovém hodnocení českého mistrovství na závěr sezóny počítat a jsem rád za získané body,“ uvedl k závodnímu víkendu David Komárek. S druhou týmovou Normou si Jiří Špalek vylepšil svůj sobotní výkon a opět si tak zajistil třetí místo ve skupině E2-SC.

Tým Liqui Moly Racing bude pokračovat v programu v polské Limanowě, kde nastoupí v bojích ve skupině GT Martin Jerman a hned následující víkend se opět přesune na Slovensko, kde se pojede v Dobšiné nejen o evropské body, ale i do hodnocení českého šampionátu.

Liqui Moly Racing Team 12. 07. 2017

Foto: Lukáš Cholasta