Cross Olejový průvodce
Triangle

LIQUI MOLY RACING TEAM

Poslední podnik českého šampionátu se konal na legendárním Ecce Homo. Pořadatelé připravili zkrácenou verzi tratě pro závěrečné klání domácího mistrovství, kde byl pohled na jeho průběžné pořadí jednoznačně v barvách Liqui Moly. Do Šternberka totiž „olejáři“ přijížděli jako již jistí vítězové, a sice David Komárek jako obhájce absolutního titulu a Marek Rybníček jako vítěz divize 2 a další měli blízko k dosažení sezónního úspěchu jako třeba Martin Jerman, jenž byl blízko k vítězství v divizi 1.

Šternberský závod byl uspořádán do jednoho dne, kdy se na trati objevili jezdci hned 4x. S Lancery se o poslední body do šampionátu utkali v rámci skupiny N Gabriela Sajlerová se svým mužem Filipem. Do závodního dne lépe vkročil nejrychlejším tréninkovým časem ve skupině N Filip, ale musel počítat, že jeho pozice bude v ohrožení, v těsném závěsu totiž zajela druhým časem Gabriela. Závod v jejich podání následně přinesl velké drama. V první hodnocené jízdě opět pokořil 4800 metrů dlouhou trať nejrychleji ve skupině N Filip Sajler, ale jen s dvoudesetinovým náskokem na svoji partnerku, která mu nechtěla nechat vítězství zadarmo. Jejich krásný souboj gradoval závěrečnou jízdou sezóny, kde se blýsknula svým nejrychlejším časem dne Gabriela. Dokázala pokořit hranici 2 minut a 20 sekund a to ji přineslo vítězství. Filip sice kontroval vyrovnaným časem s první jízdou, ale v součtu jeho výkon nestačil. První dvě místa ve skupině N nakonec dělilo pouhých 0,7 sekundy. Se sezónou se tak závodní rodina Sajlerových rozloučila zlatem a stříbrem ve skupině N a v celkovém hodnocení celé sezóny se umístili na třetí a čtvrté příčce, když tím úspěšnějším byl Filip Sajler.

S cestovním vozem se na trať Ecce Homo vydal i Martin Jerman. S Lamborghini Gallardo letos zvládá účast v mistrovství Evropy i v domácím šampionátu v obou případech ve skupině GT. S Lamborghini si v červnu na Ecce Homo při závodě mistrovství Evropy připsal pátou pozici, ale v podzimním klání potvrdil roli české jedničky a zvítězil. Se Zdenkem Kmínkem neměl příliš práce a s přehledem si dojel pro prvenství a zároveň si zajistil tímto výsledkem sezónní triumf ve skupině GT i v hodnocení kompletní divize 1 a může tak slavit letošní mistrovský titul.

Již jistý držitel prvenství v divizi 2 a jeho obhájce z předchozích let 2014, 2015 a 2016 přijel do Šternberka Marek Rybníček. Prostřednictvím své účasti se chtěl rozloučit s fanoušky a samozřejmě se pokusit o co nejlepší výsledek. Markův absolutně sedmý nejrychlejší čas v tréninkových jízdách v konkurenci rychlých prototypů dal jasně najevo, že na Ecce Homo nebude jen do počtu, ale že chce předvést výkon hodný mistra republiky. Bohužel jeho snaha byla ukončena v průběhu první závodní jízdy, kdy se naposledy předvedl v plném výkonu motor Markovy Fiesty WRC EVO. Technická závada Markovi sebrala šanci zakončit letošní sezónu dokončeným závodem. I tak se může těšit ze zisku titulu za letošní rok v divizi 2 i ve skupině E2-SH.

Trable potkaly i dvojici David Komárek a Jiří Špalek. Sezónní pech v podobě „stávkující“ techniky neopustil Jiřího Špalka ani v závěru sezóny. Opětovné potíže s motorem jeho Normy M20F Turbo, ukončily jeho účinkování již v první tréninkové jízdě. A bez problémů nebyl ani David Komárek. Stejně jako Marek Rybníček chtěl svojí účastí v posledním závodě sezóny především oslavit letošní dosažení mistrovského hattricku, když po letech 2015 a 2016 vévodil českému šampionátu i letos. Po odjetí první závodní jízdy, kdy mu patřil průběžný bronz musel ze zdravotních důvodů závod předčasně ukončit. Z výsledku z posledního závodu tak nakonec nemohl být spokojen ani on.

Sezóna domácího vrchařského mistrovství 2017 je minulostí. Liqui Moly Racing i letos dokázal navázat na výkony z předešlých let a opět vévodil v konečném hodnocení ve všech vypsaných divizích a sezónní výsledek byl korunován ziskem absolutního mistra ČR prostřednictvím Davida Komárka. Liqui Moly Racing tímto děkuje za projevenou podporu v letošní sezóně českého mistrovství všem týmovým partnerům i příznivcům, bez nichž by nebylo možné takového výsledku dosáhnout.

Liqui Moly Racing Team         12. 09. 2017