Cross Olejový průvodce
Triangle

Buggyra Racing před Le Mans

Pouhý týden po závodním víkendu v Zolderu zamíří nejrychlejší truckeři starého kontinentu na legendární okruh v Le Mans. V případě Buggyry bude ve hře první individuální titul v tomto desetiletí.

Na první pohled to vypadá jednoduše. Pokud Adam Lacko získá v Le Mans o osm bodů více, než obhájce titulu Jochen Hahn, což se vzhledem k Adamově formě nejeví jako neřešitelný úkol, může jet do Jaramy prakticky na výlet. Management týmu má však jasno v tom, že není kam zbytečně spěchat. „I když se zdá být při pohledu na tabulku všechno jasné, mění se v motoristickém sportu věci během zlomku sekundy. A není to o alibismu, ale o realitě,“ konstatuje týmový manažer Jan Kalivoda. Zároveň ovšem připouští, že jeho tým drží v ruce všechny trumfy. “Adam v Zolderu v neděli prokázal velkou psychickou odolnost, ale ve hře je pořád 120 bodů. Takže hlavně klid.“ Poněkud stranou zájmu pak zůstává Pohár konstruktérů, ve kterém dominuje dvojice Lacko – Vršecký s náskokem 44 bodů. „Žádnému vítězství se nebráníme, ale prioritou je pro nás individuální titul,“ přiznává Jan Kalivoda.

Adam Lacko přečkal v Zolderu první nedokončený závod letošní sezóny, aby v neděli jasně demonstroval svou dominanci. Ve Francii hodlá, v případě funkční techniky, atakovat hranici 50 bodů. „Mám k Le Mans docela kladný vztah, i když mi kombinace předpokládáné mlhy a chladu, nic moc neříká. Okruh Buggyrám v minulosti vyhovoval, snad to vyjde i letos,“ doufá Adam, kterého jinak vidina prvního titulu nikterak nestresuje. „Je pravda, že s přestávkami závodím s tahači od roku 2003, takže by nebylo od věci konečně vyhrát. Na druhou stranu Jochen čekal ještě déle a dnes je z něj se čtyřmi tituly nejlepší trucker historie.“ Konkurenci Adam tradičně neřeší, i když připouští jistou výhodu. „Pokud chtějí Jochen s Norbertem pomýšlet na celkové vítězství, musí dojíždět. Proto nemají důvod závodit na hraně kolize a možného vypadnutí. Jejich souboj o druhé místo bude ještě nejspíše hodně zajímavý.“

Vedle Adama Lacka bude hájit v Le Mans barvy Buggyry rovněž David Vršecký. Letošní mistr Číny a Indie si i přes neúčast v úvodních dvou podnicích drží místo v první desítce, sedmý Körber je na dostřel sedmi bodů. „V sezóně 2009 jsme se Albacetem tahali o vedení, v Le Mans jsem ale dal 59 bodů a před Jaramou Antonia psychicky rozbil,“ vzpomíná David s tím, že tehdejší bodový zisk, rovnající se osobnímu rekordu, by letos v klidu přepustil Adamovi. „Šampionátu jednoznačně dominuje a mohli bychom začít slavit s předstihem,“ říká na adresu stájového druha. „Já se spokojím, stejně, jako je tomu po celou sezónu, s postavením rychlé asistence. Každopádně ale chci v Le Mans překročit stobodovou hranici a dostat se před Gerda.“

Stav ME tahačů před závodem v Le Mans

Individuální šampionát:
1. Adam Lacko (Česko/Buggyra) 311
, 2. Jochen Hahn (Německo/Iveco) 258, 3. Norbert Kiss (Maďarsko/Mercedes) 246, 4. Stephanie Halm (Německo/MAN) 228, 5. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 193, 6. Sasha Lenz (Německo/MAN) 140… 8. David Vršecký (Česko/Buggyra) 95

Pohár konstruktérů:
1. Buggyra Racing (Lacko-Vršecký/Buggyra) 433
, 2. Reinert Adventure (Halm-Lenz/MAN) 389, 3. Iveco Magirus (Hahn – Körber/Iveco) 382

Zdroj: BGR17 - 08 Le Mans - Le Mans 2017: Hlavně klid
Foto: BUGGYRA media