Cross Olejový průvodce
Triangle

Mičánek Motorsport

Na Red Bull Ringu stanuli na pódiu všichni jezdci týmu. Po sedmi letech usednul za volant i šéf týmu Jiří Mičánek jr.

Rakouský Red Bull Ring představuje v kalendáři Středoevropského zónového mistrovství druhou zastávku, přičemž právě tento podnik hodně napoví o tom, jak na tom jednotliví jezdci a týmy jsou.

Jezdci brněnského týmu Mičánek Motorsport již v průběhu víkendu na Hungaroringu potvrdili, že budou patřit k aspirantům na titul a tyto své oprávněné ambice potvrdili nyní i v Rakousku.

Do závodů ve sprintu nastoupili se dvěma vozy Lamborghini Huracan Bronislav Formánek a Libor Dvořáček. Zatímco Dvořáček rozšířil své bodové konto za druhé a třetí místo, tak Formánek si domů odvezl pouze body za sobotní druhé místo. Od dalšího bodového zisku jej v nedělním závodě připravila prasklá poloosa, kvůli které Formánek objel pouhá dvě kola.

„Z výsledků mám velkou radost. Zdejší dráha je opravdu pěkná a stejně tak i velice zábavná. Tým odvedl skvělou práci a připravil nám výborná auta. Radost mám také ze svého progresu. Určitě nemohu říci, že mám již toto auto zcela zvládnuté, ale určitě se k tomuto budu již blížím.,“ řekl Libor Dvořáček po skončení nedělního závodu.

Podobně se vyjádřil i Bronislav Formánek, kterého mrzela nedobrovolná nedělní bodová ztráta: „Co říci? Toto je motorsport a to se holt někdy stává. Příště to bude určitě lepší a já se na to moc těším.“

Jedním z pomyslných vrcholů víkendu byla sobotní vytrvalost, ve které Formánka ve voze doplnil i týmový manažer Jiří Mičánek jr. Posádku druhého vozu pak spolu utvořili Libor Dvořáček a Josef Záruba. I přes to, že před závodem panovala v týmu velice dobrá nálada, visela ve vzduchu po celý den otázka, která že posádka to bude ve vytrvalosti lepší?

Odpověď přinesla sedmá hodina večerní, kdy s náskokem jednoho kola projel cílem vůz se startovním číslem 66, za jehož volantem se střídali Mičánek s Formánkem. Ti nestačili pouze na Slováka Filipa Sládečku a na pódiu pro nejlepší jezdce tak po zásluze přebrali poháry za druhé místo.

„Do závodního auta jsem usedl po dlouhých sedmi letech. Nijak zvlášť jsem se před víkendem nepřipravoval a až na úvodní roll out v březnu a pár čtvrtečních tréninkových kol jsem toho s Huracanem moc nenajezdil. Za Jožkou jsem zaostal jen něco málo přes vteřinu, což je čas, se kterým mohu být určitě spokojen. Stejně tak jsem spokojen i s počínáním celého týmu. Zajeli jsme zde dobré výsledky a až na tu prasklou poloosu u Broňka, což je věc kterou nelze ovlivnit, jsme vše zvládli na výbornou,“ tak zněla slova Jiřího Mičánka po skončení rakouských závodů.

Pro úplnost dodejme, že Dvořáček se Zárubou obsadili ve vytrvalosti třetí místo, čímž podtrhli výborné výkony celého týmu.

„Broněk s Jirkou byli dnes rychlejší a to je třeba brát jako fakt. Osobně jsem velice rád, že jsme se po čase s Jirkou potkali opět na trati. Bylo to pro nás velkým zpestřením celého víkendu,“ řekl po závodě Josef Záruba, který pojal tento závod jako tréninkovou jízdu na další podniky Super Trofea.

Opomenout nesmíme ani týmového Juniora Michala Makeše, který již v Maďarsku zahájil díky dvěma vítězstvím svou cestu za úspěšnou obhajobou mistrovského titulu z loňské sezóny.

„Michal je dnes již zkušený jezdec, který si s autem rozumí opravdu velice dobře. Na Red Bull Ringu vyhrál obě kvalifikace a stejně tak i oba závody. S plným počtem tak vede tabulku průběžného hodnocení a tak nezbývá, než si přát, aby tomu tak bylo i v příštích závodech,“ těmito slovy zhodnotil Jiří Mičánek jr. počínání nejmladšího člena týmu.

Sám Michal Makeš, který tak má bilanci čtyř vítězství ve čtyřech závodech k tomu pak řekl: „Red Bull Ring je mou nejoblíbenější tratí a tak se sem vždy těším. Ze dvou vítězství mám velkou radost, protože konkurence tady byla opravdu hodně silná.“

Příští závodní víkend Zóny je naplánován až na závěr července, kdy tým zavítá na chorvatský Autodromo di Grobnik. Vzhledem k termínové kolizi, kdy má na stejný termín naplánován Lamborghini Super Trofeo víkend v belgii ve Spa, však vyrazí do Chorvatska pouze menší část týmu, kterou zastupuje právě Michal Makeš a jeho vůz Renault Clio.

Zdroj: PR GP Group s.r.o.