Tomáš Ouředníček

Vytvořeno04.04.2019
Tomáš Ouředníček

Normální lidé obvykle nechtějí přijít do pekla. Ne úplně normální lidé, kteří již „okusili z pekelné hostiny“ se naopak snaží peklu vyhnout. Jak si tedy vysvětlit, že závodníci, kterým většina předpovídala konec závodění, se chtějí vrátit na místo činu, kde před rokem málem přišli o život?

Stalo se to 15. dubna 2018, během úvodní etapy Morocco Desert Challenge, do které startovali coby obhájci vítězství z první pozice. Jejich speciál Ford Ranger 200 m před cílem a v rychlosti 180 km/h narazil do břehu neoznačené hluboké jámy a devětkrát se otočil přes střechu. Těch hrůzostrašných 14 vteřin změnilo všechno. Posádka díky bohu vyvázla bez vážnějších zranění a po mnoha náročných měsících je nyní opět v plné kondici a připravena závodit. Naproti tomu závodní speciál musel být znovu postaven prakticky od nuly. Z původního vozu se dala použít pouze převodovka a zadní diferenciál. Tomáš s Davidem ale napjali veškeré síly, aby stihli sestavit schůdný rozpočet na opravu Rangera a mohli se 13. dubna 2019 vrátit na start největšího afrického závodu Morocco Desert Challenge 2019.

Otázkou je, zda může bájný Fénix opět povstat z popela? Tomáš Ouředníček a David Křípal jsou odhodláni bojovat ze všech sil. Podle svých slov mají stále „závodní srdce“. Jejich motto: „nikdy to nevzdám“ se může jevit jako klišé, ale jejich závodní kariéra dokazuje, že to myslí vážně.
Stačí jen zmínit Dakar 2018, kdy Tomáš s tehdy dakarským nováčkem Davidem Křípalem dovezli Rangera do cíle nejtěžšího Dakaru v historii i přes řadu technických potíží a neustálého balancování na hraně odstoupení ze závodu. Jako byla například vysilující neuvěřitelná čtyřiačtyřicetihodinová nonstop jízda v Bolívii..

Česká posádka se ale nevrací do minulosti, soustředí se na budoucnost. V Maroku musí dokončit „rozdělaný byznys“... a buďme si jistí, že udělá maximum, aby si vynahradila loňskou smůlu a opět se postavila do čela podniku Morocco Desert Challenge, druhého největšího pouštního závodu na světě.

Morocco Desert Challenge 2019
největší závod rallye v Africe a druhý největší závod na světě. Znovu se postavit na start si stanovili na období 11. - 20. dubna 2019 předloňští vítězové Tomáš Ouředníček a David Křípal. Českou vlajku pozvednou mezi 1050 dalšími účastníky závodu z 36 různých zemí.
Opravdovou specialitou této rallye je trať bez zcela nudných a nekonečných přejezdů mezi etapami. To znamená, že náročná 2700 km dlouhá trasa od pobřeží Atlantiku k pobřeží Středozemního moře, bude soubojem o čas od prvního do posledního metru. Závodníci musí čelit různým typům terénu, které Maroko nabízí: písek a duny, skalnaté úseky, řečiště… Ale večer, po dosažení cílové rovinky jednotlivých etap, si můžou vychutnat komfort jednoho z nejpřitažlivějších bivaků v cross-country rallye. Není divu, když je tato událost pod patronací marockého krále - Jeho Excelence Mohammeda VI. A také není divu, že sem letos přichází rekordní počet účastníků. 72 motorek a čtyřkolek, 145 závodních automobilů a bugin a 36 závodních trucků, což z tohoto závodu činí největší kamionovou rallye světa.

MDC ročník 2019:
Přes 200 organizátorů se bude starat o 1051 účastníků z 36 národů.
83 automobilů
62 SSV (SxS) buggy
72 motorek a quadů
34 kamionů
30 automobilů RAID kategorie
Závodní, asistenční a organizační vozidla celkem (včetně 3 vrtulníků) : 546 vozidel

Zdroj: Tomáš Ouředníček

Zpět na seznam článků
Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všePodrobné nastavení